Навчально-методичне забезпечення основних заходів ЦЗ та БЖД в закладах дошкільної освіти

Друк

Стрімкі темпи розвитку нашого суспільства висувають вимоги принципово нової стратегії виховання, нових підходів до розвитку дитини. Реалізацію цих вимог передбачає Базовий компонент дошкільної освіти,  який спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності.

Тому так важливо, саме з дошкільного віку, починати формувати у дітей свідоме розуміння цінності власного життя та здоров'я, виховувати у них свідому осмислену позицію щодо безпеки життєдіяльності.

Адже, відповідно до статті 11 Закону України «Про дошкільну освіту» дошкільний навчальний заклад:

- створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;

- формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки.

Зважаючи на те, що з кожним роком збільшується кількість травмованих дітей в наслідок несформованих навичок користування предметами, речами, поведінки з незнайомими людьми, у природному довкіллі та в різних ситуаціях, постала потреба в систематичній роботі з дошкільниками, аби виробити в їхній свідомості стереотипи щодо безпеки в життєвому середовищі.

Саме з цією метою, на  базі дошкільного навчального закладу «Барвінок» (завідувач Галина Юнова), Світлана Коваль, методист  КУ «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» ВРР та Ольга Гловацька, методист ОМК НМЦ ЦЗ та БЖД Вінницької області надали методичну допомогу педагогічним працівникам Якушинецької об’єднаної територіальної громади.

З працівниками дитячих садків Якушинецької об’єднаної територіальної громади проведена роз’яснювальна робота з таких питань, як:

-  практичні складові заходів з цивільного захисту та безпеки життєдіяльності;

-  удосконалення якості освітньої діяльності з вихованцями закладів дошкільної освіти щодо особистої і колективної безпеки у разі загрози та виникнення НС;

-  сучасний підхід до організації підготовки  та методики проведення основних заходів з ЦЗ та БЖД в закладах дошкільної освіти;

-  спільне та відмінне в підготовці та проведенні «Тижня безпеки дитини» і «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності».

В сучасних умовах особливо значення набуває проблема особистої безпеки, тому що через незахищеність перед природнім, техногенним і соціальним оточенням потенційні загрози легко стають реальністю.

«Далеко не всі дорослі знають найпростіші правила пожежної безпеки. Але всі без винятку батьки відчувають занепокоєння за життя та здоров'я дітей. Тому на педагогів покладається відповідальність - всіма можливими способами уникнути загрози  для життя та здоров’я вихованців та колективу дошкільного закладу», - зауважила Світлана Коваль методист КУ «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» ВРР.