Пошук по сайту

Архів новин

Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
42914051
Сьогодні
Вчора
На цьому тижні
Минулого тижня
Цього місяця
Попередній місяць
Весь час
28865
52293
163499
42488754
874371
489539
42914051

Ваш IP: 3.144.1.100
26 грудня 2024 16:27

Підсумки командно-штабного навчання з органами управління цивільного захисту Вінницького району

В районній державній адміністрації проаналізовано Узагальнені матеріали щодо підсумків командно-штабного навчання з органами управління цивільного захисту  Вінницького району 5-16 травня 2013 року та розроблено План усунення недоліків виявлених в ході проведення командно-штабного навчання.

Відповідно до Плану основних заходів цивільного захисту області на 
2013 рік, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 22 грудня 2012 року № 712, у період з  15 по 16 липня  поточного року проведено командно-штабне навчання з органами управління та силами Вінницької районної ланки обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту за темою: „Захист населення і території району від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Переведення цивільного захисту району з мирного на воєнний стан.”

Для проведення командно-штабного навчання були залучені:

а)  від органів управління цивільного захисту області:

управління цивільного захисту облдержадміністрації;

обласні спеціалізовані служби цивільного захисту.

б) від Вінницького району:

начальник цивільного захисту району – голова районної державної адміністрації;

комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій району;

евакуаційні органи району (районна евакуаційна комісія, ЗЕП № 1
(с. Медвідка), ЗЕП № 2 (с. Дорожне),  ЗЕП № 3 (с. Дорожне) та ПЕП № 1
(с. Лаврівка), ПЕП № 2 (смт. Стрижавка);

відділ цивільного захисту райдержадміністрації;

районні спеціалізовані служби цивільного захисту, підприємства, установи і організації, які забезпечують виконання заходів цивільного захисту;

селищні та сільські ради;

формування спеціалізованих служб цивільного захисту;

об’єкти, на яких проводилися комплексні навчання і об’єктові тренування відповідно до плану з підготовки цивільного захисту району і плану проведення командно-штабного навчання  (хлораторна водопровідної насосної станції  ІІІ підйому "Вишенька" ВОКВП ВКГ "Вінницяводоканал", Луко-Мелешківська ЗОШ І-ІІІ ступеня);

номерний пост радіаційного та хімічного спостереження на базі ВСО Вінницяелетротехнологія ДП "НЕК Укренерго".

Навчальні цілі мали за мету:

1. Підвищити готовність керівного складу цивільного захисту до дій по організації захисту населення і об’єктів господарської діяльності при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного походження.

2. Удосконалити навички роботи районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при організації та проведенні заходів із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

3. Відпрацювати питання переведення цивільного захисту району з мирного на воєнний стан.

4. Відпрацювати порядок організації взаємодії між організаціями та установами спеціалізованих служб цивільного захисту при виникненні надзвичайних ситуацій на території району.

5. Оцінити рівень підготовки органів управління та сил Вінницької районної ланки обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту до дій за призначенням.

 

Керівництво району віднеслося досить відповідально до процесу підготовки командно-штабного навчання. Був проведений певний обсяг попередньої підготовчої організаційної та практичної роботи.

Під час навчання на території  району були змодельовані умови, які вимагали негайних організаційних і практичних дій щодо захисту населення та забезпечення його життєдіяльності.

Враховуючи специфіку розміщення керівництва району в обласному центрі,  питання оповіщення потребує особливої уваги та взаємоузгоджених дій с місцевим підрозділом ПАТ «Укртелеком». Схема оповіщення керівного складу про надзвичайні ситуації потребує уточнення.

З початком навчання в  райдержадміністрації була налагоджена робота розрахунку кризового центру по збору та узагальненню інформації про наявну обстановку. Особовий склад кризового центру працював досить злагоджено, але не завжди своєчасно доводив інформацію до начальників спеціалізованих служб цивільного захисту. В групі напрямкивців потрібно уточнити розподіл обов’язків.

У зв’язку з обстановкою, що склалась по навчанню, було проведено засідання районної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій під керівництвом першого заступника голови райдержадміністрації Шмігеля Віктора Борисовича. Члени комісії обстановкою, що склалася на час проведення засідання володіли. Начальники спеціалізованих служб, в цілому, були готові до доповідей та надання  пропозицій в рішення комісії, пропозиції носили змістовний і досить аргументований характер. Найбільш змістовною була  доповідь головного ветеринарного лікаря району Гоцуляка Василя Івановича.

Членами комісії практично були відпрацьовані документи щодо виділення коштів з резервного фонду районного бюджету та проведені відповідні розрахунки щодо надання допомоги коштами резервного фонду обласного бюджету.

 

Практичні дії формувань цивільної оборони району по ввідним показали достатній рівень підготовки сил цивільного захисту.

При відпрацюванні ввідної по забрудненню громадської криниці з питною водою невпізнаними отрутохімікатами, особовий склад оперативно-рятувальної служби діяв впевнено, забезпечений необхідними засобами для відкачування забрудненої води. Старшим розрахунку аварійно-рятувальної служби (1 ДРПЧ м. Вінниця) старшим лейтенантом цивільного захисту Ілляшенко Ігорем Максимовичем була налагоджена взаємодія між службами, які прибули для ліквідації надзвичайної ситуації. Представники районної санітарно-епідеміологічної служби в цілому обов’язки знали, але на місце надзвичайної ситуації прибули не екіпірованими відповідно до ситуації (були відсутні засоби захисту очей, гумові фартухи та чоботи), також наявні інструменти не дозволили правильно здійснити відбір води та визначити дебіт криниці.

Відпрацювання питань по організації карантинних заходів у приватному секторі  села Стадниця (Стадницька сільська рада) у зв’язку з умовним виявленням захворювання свиней на «класичну чуму свиней»,  здійснювалось у повній відповідності  до вимог керівних документів щодо ветеринарного та санітарно-епідеміологічного законодавства.

Високі організаторські здібності, повне розуміння обстановки, що склалася та своїх дій показали головний ветеринарний лікар району – начальник управління ветеринарної медицини району Гоцуляк Василь Іванович та  Стадницький сільський голова  Яклюшин Владислав Володимирович.

 

Питання організації робіт по демеркуризації відпрацьовувалось на базі Луко-Мелешківської загальноосвітньої школи I-III ступенів. Евакуація учнів та вчителів проведена у встановлені терміни без зайвої суєти.

При відпрацюванні ввідної відділом освіти райдержадміністрації було організовано інструктивно-методичне заняття з директорами шкіл району.

Особовий склад ланки по демеркуризації був забезпечений індивідуальними засобами захисту, необхідним інвентарем та розчинами для виконання демеркуризаційних робіт. Фахівці діяли відповідно до вимог Інструкції по проведенню демеркуризаційних заходів у житлових, дошкільних, учбових та виробничих приміщеннях.

У ході навчань було відпрацьовано ввідну по аварії на Хмельницькій атомній електростанції та можливого радіаційного забруднення території району. Начальниками служб в цілому були відпрацьовані розрахунки на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації щодо превентивних заходів по зменшенню  негативного впливу іонізуючого випромінювання на людей, тварин та сільськогосподарську продукцію. Календарні плани дій керівників усіх ланок щодо дій в умовах  можливого радіаційного забруднення потребують уточнення.

Номерний пост радіаційного та хімічного спостереження (пост  № 121), на базі ВСО Вінницяелетротехнологія ДП "НЕК Укренерго" укомплектований необхідним майном та приладами. Особовий склад обов’язки знає та діяв впевнено.

При відпрацюванні нештатної ситуації на хімічно-небезпечному об’єкті – аварія з умовним викидом хлору на хлораторній водопровідної насосної станції  ІІ підйому "Вішенка" ВОКВП ВКГ «Вінницяводоканал», необхідно зазначити наступне.

Працівники підприємства теоретично та практично підготовленні до дій в разі викиду хлору, навчені користуватися засобами захисту, діяли впевнено. На підприємстві відпрацьована необхідна документація. Разом с цим, для своєчасного оповіщення працюючих про аварійну ситуацію необхідно на території насосної станції встановити електросирену типу С-40.

Оповіщення спеціалізованих аварійних служб проведено своєчасно,  відповідно до схеми оповіщення.

Особовий склад оперативно-рятувальної служби прибувши на місце аварії (рятувальний підрозділ АРЗ СП  та  2 одиниці техніки 1 ДПРЧ м. Вінниця) здійснив хімічну розвідку, пошук постраждалих та забезпечив постановку водяної завіси.

Під час відпрацювання ввідної працівниками центральної районної лікарні, під керівництвом начальника штабу цивільної оборони Семенюка Анатолія Карповича, був розгорнутий приймально-сортувальний майданчик відповідно до вимог керівних документів.

Особовий склад служби охорони громадського порядку району  незабезпечений необхідними засобами захисту, що не дозволяє виконувати  обов’язки по недопущенню автотранспорту та пішоходів в зону ураження.

В подальшому необхідно планувати та систематично проводити  спільні тренування формувань першого ешелону сил цивільного захисту, формувань підприємства, залучати населення до навчання щодо дій при загрозі або виникненні надзвичайної ситуації на хімічно-небезпечному об’єкті.

При відпрацюванні практичних дій у ході навчання штаб керівництва навчанням звернув особливу увагу на відпрацювання евакуаційних заходів при виникненні нештатної ситуації на 48 арсеналі  Збройних Сил України. У зв’язку з обстановкою, що була змодельована, відбулося позачергове засідання евакуаційної комісії району під головуванням заступника голови райдержадміністрації  Лебедєвої  Наталії Василівни.

Начальники районних спеціалізованих служб цивільного захисту надали пропозиції в рішення голови районної державної адміністрації на проведення евакуаційних заходів. Всі були готові до доповідей, а їх пропозиції носили змістовний і  аргументований характер.

Відповідно до цього в районі була проведена робота щодо розгортання евакуаційних органів: двох збірних евакуаційних пунктів – в селі Медвідка ЗЕП № 1 на базі ЗОШ та ЗЕП № 2 в селі Дорожне на базі Будинку культури – (сільський голова Гончарук Валентина Іванівна) та двох приймальних евакуаційних пунктів ПЕП № 1 на базі ЗОШ в селі Лаврівка та ПЕП № 2 на базі ЗОШ – ліцею І-ІІІ ступеня смт. Стриживка.

Слід зазначити що евакуаційні органи крім районної евакуаційної комісії не в повній мірі готові до дій за призначенням. Документація всіх евакуаційних пунктів потребує розроблення, переопрацювання та уточнення.

Під час відпрацювання питань другого етапу навчання, сигнали на переведення районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту у вищі ступені готовності, до керівництва району доводились своєчасно.

Враховуючи наші рекомендації в районі відпрацьовані необхідні документи щодо переобладнання існуючого приміщення у населеному пункті Вороновиця під запасний пункт управління начальника цивільного захисту  району.

По ходу всього навчання відмічаємо плідну роботу особового складу спеціалізованих служб цивільного захисту району: оперативно-рятувальної служби під керівництвом підполковника цивільного захисту Онищука Миколи Івановича,  медичної служби під керівництвом Шеремети Юрія Петровича,  працівників ветеринарної медицини під керівництвом Гоцуляка Василя Івановича, служби енергетики під керівництвом Даниленка Сергія Валерійовича.

Окремо штаб керівництва відмічає  активну участь у навчанні керівників органів місцевого самоврядування – Стрижавського селищного голову Яковенко Василя Івановича, Стадницького сільського голову Яклюшина Владислава Володимировича,

Штабом керівництва навчанням відмічається,  що районна державна адміністрація володіє достатнім потенціалом щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Управління заходами цивільного захисту під час навчання організовувалось своєчасно, реагування сил першого ешелону на виникнення надзвичайних ситуацій здійснювалось, в основному, у визначені терміни.

В районі налагоджена взаємодія між відділом з питань надзвичайних ситуацій райдержадміністрації і спеціалізованими службами цивільного захисту району.

Враховуючи вищезазначене, органам управління  Вінницької районної ланки обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту необхідно врахувати зауваження, висловлені у ході проведення навчань, та вжити дієвих заходів для підвищення фахового рівня керівників служб, забезпечити  узгодженість їх дій в екстремальних ситуаціях.

Для подальшого вдосконалення системи цивільного захисту району та її готовності до дій за призначенням, усунення окремих недоліків, виявлених у  ході навчання, пропонується:

- враховуючи досвід цього навчання, доопрацювати всі плани реагування на надзвичайні ситуації, плани взаємодії та внести корективи у документи комісії з питань ТЕБ та НС;

- з метою поглибленого вивчення існуючої нормативно-правової бази у сфері цивільного захисту провести заняття з керівниками, які входять до складу органів управління Вінницької районної ланки обласної територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, та доопрацювати (розробити) календарні плани дій у разі можливого радіаційного забруднення території;

- встановити на території водопровідної насосної станції ІІ підйому "Вишенька" ВОКВП ВКГ «Вінницяводоканал» електросирену типу С-40;

- розглянути можливість щодо забезпечення особового складу служби охорони громадського порядку ізолюючими засобами індивідуального захисту;

- продовжувати роботу щодо обладнання запасного пункту управління необхідними засобами зв’язку, майном та документацією;

- провести додаткові заняття з особовим складом евакуаційних органів  району, розробити необхідну документацію на ЗЕП та ПЕП;

- розробити та довести до мешканців населених пунктів Медвідка та Дорожне пам’ятки дій в разі виникнення нештатної ситуації на 48 арсеналі Збройних Сил України;

- керівникам служб, установ та організацій детально підвести підсумки з усіма учасниками навчання та висловити подяку людям, які того заслужили;

- скласти план усунення недоліків виявлених у ході навчання, перелік проблемних питань, із пропозиціями щодо їх вирішення та до 1 червня поточного року надіслати на адресу управління.

ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова районної державної адміністрації,
начальник цивільного захисту району
В.М.АНІКЕЄНКО
30травня  2013  року
ПЛАН
усунення недоліків виявлених у ході  проведення 15-16 травня 2013 року командно-штабного навчання з  органами управління цивільного захисту Вінницького району за темою: “Захист населення і території району від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Переведення цивільного захисту району з мирного на воєнний стан.”

Вінницька районна державна адміністрація

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International. Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові зазначення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Вінницької райдержадміністрації www.vinrda.gov.ua.