За інформацією прес-служби Державної фіскальної служби України за рік Україна увійшла у ТОП-10 країн, які використовують електронний кабінет платника. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Олександр Власов під час конференції «Нова індустріалізація:
спільні дії Уряду та бізнесу».
За його словами, до цього переліку також входять такі країни, як США, Великобританія, Канада, Швеція, Мексика. Послугами Електронного кабінету ДФС наразі скористались 9,5 млн платників з 80 країн світу. «ДФС прагне впровадити всі необхідні електронні сервіси для зручності платників податків, захисту їх прав, а також забезпечити прозорість адміністрування податків і автоматизацію всіх процесів. Податкові органи зобов’язані підлаштовуватись під платника, а не навпаки. Тобто зручні, прості та зрозумілі електронні сервіси в результаті сприяють добровільності сплати податків та збільшенню доходів державного бюджету. Крім того, діджиталізація скорочуює витрати служб на адміністрування», - зазначив Олександр Власов.
Електронний кабінет, який сьогодні є найпопулярнішим сервісом ДФС, забезпечує цілодобову електронну взаємодію з платниками податків: від надання інформації з загальнодоступних реєстрів до автоматичного заповнення електронних документів, у тому числі, податкової звітності, та отримання довідок про відсутність заборгованості. За 1 секунду в ДФС приймається та обробляється близько 50 електронних документів, від 1,5 млн до 2 млн – в день.
Ще одним досягненням в.о. Голови ДФС визначив запровадження електронної системи відшкодування ПДВ та блокування ризикових операцій. Завдяки електронізації процесу адміністрування ПДВ та практично повній ліквідації можливостей маніпуляцій з податковим кредитом надходження ПДВ зросли вдвічі.
Наприкінці вересня ДФС запустила тестову версію системи E-ЧЕК (E-Receipt), функціонал якої передбачає можливість використання суб’єктами господарювання у якості пристроїв, що здійснюють реєстрацію розрахункових операцій, смартфони, планшети, персональні комп’ютери. Наразі у тестуванні системи E-Receipt беруть участь 130 суб’єктів господарювання.
«Наше спільне з бізнесом завдання – забезпечити чіткий контроль та фіскалізацію процесів від переміщення імпортованого товару через кордон до його надходження кінцевому споживачу. Покупець, отримавши фіскальний чек, завдяки спеціальному пристрою або електронному додатку на мобільному телефоні зможе звірити його з інформацією в центральному офісі ДФС та переконатися, що з цього товару сплачені податки», - зазначив Олександр Власов.
Повноцінне впровадження системи E-Receipt надасть можливість проаналізувати обсяги ввезених на митну територію України товарів та об’єми їх фактичної реалізації, тобто замкнути весь ланцюг контролю за проходженням товарів – від кордону до споживача.
За словами очільника ДФС, у найближчій перспективі також запровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів “Електронна акцизна марка”, яка дозволить посилити контроль за підакцизним товаром, унеможливить його тіньовий обіг та створить справедливі конкурентні умови для всіх учасників ринку.
«До 2020 року ми плануємо в повному обсязі запустити і електронний аудит. Це дасть можливість виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки, значно прискорить та спростить процедури аналізу даних, суттєво зменшить витрати робочого часу на проведення перевірки як посадових осіб, так і платників податків», - підкреслив Олександр Власов.