Пресслужба Державної податкової служби України поінформувала, що нарада з питань розвитку спиртової галузі під головуванням Президента України Володимира Зеленського, яка відбулася 1 листопада 2019 року в Тернополі, поклала початок системній боротьбі держави із тіньовим ринком спирту. Над вирішенням цього завдання Державна податкова служба активно працює спільно з правоохоронними органами та місцевою владою.
За приблизними оцінками, в «тіні» тоді знаходилось близько 50 відсотків виробництва етилового спирту в Україні. Для підвищення ефективності боротьби із виробництвом та розповсюдженням контрафактної продукції у грудні 2019 року в структурі ДПС був створений окремий Департамент контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів. І вже з першого місяця роботи цей підрозділ довів свою ефективність.
З початку 2020 року Департаментом контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Державної податкової служби України було проведено повну заміну своїх представників на акцизних складах виробників спирту та біоетанолу та встановлено відеокамери. Для упередження виробництва необлікованого спирту етилового на спиртових заводах різних областей України були також проведені раптові перевірки стану збереження пломб на комунікаціях брагоректифікаційних установок та інвентаризації спирту. Детінізації галузі сприяло впровадження системи електронного адміністрування спирту, а також щодобовий моніторинг показників витратомірів-лічильників обсягів виробленого спирту. Також було запроваджено практику спільного контролю разом з податковою міліцією та представниками від ДП «Укрспирт».
Свідченням ефективності цих заходів є тенденція до стабільного зростання надходжень від ДП «Укрспирт» до зведеного бюджету. Якщо в грудні 2019 року цей показник становив 37,7 млн грн, в січні 2020 року – 41,2 млн грн, в лютому – 43,3 млн грн, а за перші 25 днів березня – вже 127,8 млн гривень. Для порівняння, за 10 місяців 2019 року, які передували нараді під головуванням Президента, ДП «Укрспирт» було сплачено до зведеного бюджету лише 281,8 млн гривень.