Освіта
У Вінницькому районі функціонує 33 загальноосвітніх навчальних закладів.
15 ДНЗ та 10 ДНЗ у складі НВК: смт. Десна, с. Медвідка, с. Широка Гребля, с. Вінницькі Хутори, с. Побережне, с. Степанівка, с. Оленівка, с. Прибузьке, с. Мізяківські Хутори, с. Великі Крушлинці.
За рахунок капітальних видатків виконано наступні роботи у повному обсязі:
- капітальний ремонт даху СЗШ І-ІІ ступенів в с. Сокиринці на суму 230, 6 тис. грн.;
- капітальний ремонт Писарівської ЗОШ І-ІІІ ст. (заміна вікон) на суму 406,4 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщень (заміна вікон) у Гавришівській ЗОШ І-ІІІ ст. на суму 300,0 тис. грн.;
- капітальний ремонт покрівлі будівлі Медвеже-Вушківської СЗШ І-ІІІ ступенів на суму 560,7 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщення (заміна вікон) Іванівська СЗШ І- ІІ ст. на суму 64,9 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщення (заміна вікон та дверних блоків) Побережнянського НВК:ЗОШ І-ІІ ст. - ДНЗ на суму 182,7 тис. грн.;
- капітальний ремонт Лаврівської ЗОШ І-ІІ - заміна вікон на суму 245,9 тис. грн.
На сьогодні через систему «ProZorro» заключено договори та виконуються роботи:
- капітальний ремонт будівлі Пултівецької ЗОШ І-ІІІ ст. (заміна вікон) договір підписано на суму 509,5 тис. грн., виконано роботи на суму 480,2 тис. грн.;
- реконструкція системи пічного опалення на радіаторне Лисогірської СЗШ І ступеня з встановленням опалювального пункту на твердому паливі (договір заключено на суму 501,7 тис. грн.), виконано роботи на суму 376,0 тис. грн.;
- реконструкція системи пічного опалення на радіаторне Лаврівської СЗШ І-ІІ ступенів з встановленням опалювального пункту на твердому паливі (договір заключено на суму 1224,6 тис. грн.), виконано роботи на суму 666,7 тис. грн.;
- реконструкція частини приміщення з добудовою туалетів до будівлі Вінницько-Хутірського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ (договір заключено на суму 495,2 тис. грн.), виконано роботи на суму 286,5 тис. грн.;
- реконструкція приміщення Великокрушлинецької ЗОШ І-ІІ ст. в Великокрушлинецький НВК: ЗОШ І-ІІ ст. (договір заключено на суму 290,4 тис. грн.), виконано роботи на суму 87,1 тис. грн.;
- реконструкція харчоблоку КЗ «Прибузького НВК:І-ІІ ст.- ДНЗ» (договір заключено на суму 383,0 тис. грн.), виконано роботи на суму 149,8 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщень Степанівського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. – ДНЗ (заключено договір на суму 237,9 тис. грн.), виконано роботи на суму 71,3 тис. грн. (кошти державного бюджету);
- капітальний ремонт приміщень НВЗ:ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцею в смт. Стрижавка (заключено договір на суму 81,0 тис. грн.), здійснюється виконання робіт (кошти державного бюджету);
- капітальний ремонт по заміні вікон ЗОШ І-ІІІ ступенів в с.Некрасове (договір заключено на суму 140,6 тис. грн.), виконано роботи на суму 42,2 тис. грн. (кошти державного бюджету);
- реконструкція учбового приміщення КЗ «Мізяківсько-Хутірського НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ» для розміщення санвузлів та влаштування зовнішніх інженерних мереж (договір заключено на суму 1 022,9 тис. грн.), виконано роботи на суму 850,5 тис. грн. (кошти державного бюджету).
Виготовлено проектно-кошторисну документацію:
- капітальний ремонт приміщення (заміна вікон) у КЗ «Великокрушлинецькому НВК: ЗОШ І-ІІ ст. - ДНЗ» на суму 34,8 тис. грн.;
- капітальний ремонт даху Малокрушлинецької СЗШ І-ІІІ ст. на суму 49,9 тис. грн.;
- капітальний ремонт даху приміщення та перекриття будівлі початкової школи і їдальні Стадницької ЗОШ І-ІІ ст. на суму 25,8 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщення (заміна вікон) Переорської СЗШ І-ІІ ст. на суму 32,1 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщення (утеплення фасадів) Агрономічненської СЗШ І-ІІІ ст. на суму 49,9 тис. грн.;
- реконструкція приміщення під внутрішні вбиральні в Медвеже-Вушківській СЗШ І-ІІІ ст. на суму 49,8 тис. грн.;
За рахунок капітальних видатків виконано наступні роботи у повному обсязі:
- капітальний ремонт даху СЗШ І-ІІ ступенів в с. Сокиринці, на суму 230, 6 тис. грн.;
- капітальний ремонт Писарівської ЗОШ І-ІІІ ст. (заміна вікон) на суму 406,4 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщень (заміна вікон) у Гавришівській ЗОШ І-ІІІ ст. на суму 300,0 тис. грн.;
- капітальний ремонт покрівлі будівлі Медвеже-Вушківської СЗШ І-ІІІ ступенів на суму 560,7 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщення (заміна вікон) Іванівська СЗШ І-ІІ ст. на суму 64,9 тис. грн.;
- капітальний ремонт приміщення (заміна вікон та дверних блоків) Побережнянського НВК: ЗОШ І-ІІ ст. - ДНЗ на суму 182,7 тис. грн.;
- капітальний ремонт Лаврівської ЗОШ І-ІІ ступенів по заміні вікон на суму 245,9 тис. грн.
У 2017 році через систему «ProZorro» за рахунок коштів районного бюджету, залишку коштів освітньої субвенції з державного бюджету та коштів сільської (селищної) ради придбано 4 шкільних автобусів на суму 6,8 млн. грн. для Агрономічненської СЗШ І-ІІІ ст., НВЗ: «ЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей» смт. Стрижавка, Якушинецької СЗШ І-ІІІ ст. – гімназії, Лука-Мелешківської ЗОШ І-ІІІ ст.
За рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів соціально - економічного розвитку для навчальних закладів району придбано проектори на суму 125,0 тис. грн. та інтерактивні дошки у складі: інтерактивна дошка та мультимедійний проектор на суму 40,0 тис. грн.
За рахунок коштів державного та районного бюджетів, коштів сільських (селищних) рад придбано шкільні парти для навчальних закладів Вінницького району на суму 541,0 тис. грн.
Для забезпечення відкриття дошкільних відділень у КЗ «Мізяківсько-Хутірський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст.-ДНЗ» та КЗ «Прибузький НВК: ЗОШ І-ІІ ст.- ДНЗ» придбано меблі та м’який інвентар на суму 382,5 тис. грн.
Всіма видами харчування у загальноосвітніх навчальних закладах Вінницького району охоплено 4737 учнів, що становить 80% від загальної кількості учнів району, з них:
- з районного бюджету забезпечені безкоштовним гарячим харчуванням учні 1- 4 класів – 2666 чоловік та 372 учня 5-11 класів з числа дітей-сирій та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також учнів з малозабезпечених сімей (при наявності довідок), переселенців з окупованих територій та учнів батьки яких приймають є учасниками АТО. Середня вартість шкільних обідів на 1 учня складає 10 грн. в день. Всього виділено на 2017 рік 4,7 млн. грн. За 9 місяців 2017 року було використано 1,8 млн. грн.
- для покращення харчування учнів та забезпечення харчуванням учнів із та соціально-незахищених сімей було виділено 179,7 тис. грн. сільськими та селищними радами для наступних шкіл:
- Зарванецької ЗОШ І-ІІ ст.;
- Якушинецької ЗОШ І-ІІІ ст.;
- Щітецької ЗОШ І-ІІІ ст.;
- Михайлівської ЗОШ І-ІІІ ст.;
- Писарівської ЗОШ І-ІІІ ст.
З них за 9 місяців використано 125,1 тис. грн.
На харчування у пришкільних таборах виділено 554,6 тис. грн., оздоровлено 2 570 учнів. Середня вартість харчування в день складала 20 грн. Всього на харчування у пришкільних таборах було використано 554,2 тис. грн.
На забезпечення оздоровлення та відпочинку дітей у стаціонарних дитячих таборах було придбано 158 путівок за рахунок коштів районного бюджету та субвенції з м. Вінниця.
У 20-ти навчальних закладах організована додаткова буфетна форма харчування, якою охоплено 676 учнів.
За кошти батьків організовано щоденне одноразове гаряче харчування 1 788 учням 5-11 класів, які не входять до пільгових категорій.
У 5 дошкільних відділеннях НВК харчуються 150 дітей, вартість харчування в день складає 33 грн. На 2017 рік у районному бюджеті по загальному фонду заплановано 366,2 тис. грн. (13,0 грн. батьківська плата, 20 грн. – за рахунок коштів районного бюджету). З них використано 124,9 тис. грн. За рахунок батьківської плати було придбано продуктів харчування на суму 106,0 тис. грн.
Відповідно до Плану заходів з підготовки до роботи в умовах осінньо-зимового періоду за рахунок поточних видатків проведені наступні роботи:
- повірка лічильників, комерційних вузлів обліку, датчиків тиску газу в п’яти навчальних закладах на суму 57,5 тис. грн. (Стрижавська ЗОШ І-ІІІ ст., Вінницько-Хутірський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ, НВЗ: «ЗОШ І- ІІІ ст. – ліцей» смт. Стрижавка, Сосонська СЗШ І-ІІІ ст., Прибузьке НВК: ЗОШ І-ІІ ст. - ДНЗ, Михайлівська ЗОШ І-ІІІ ст.);
- повірка контрольно-вимірювальних приладів (манометрів, термометрів, датчиків тиску, тощо) котелень на суму 5,6 тис. грн.;
- здійснено перевірку і прочищення димових та вентиляційних каналів газових котелень з оформленням відповідних актів на суму 7,1 тис. грн.;
- поточний ремонт обмурівки котла Анкот-250 на суму 4,4 тис. грн. в Оленівському НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ.;
- виконано поточний ремонт (заміна) димососа котла ARS-500 на суму 16, 4 тис. грн. в Некрасівській ЗОШ І-ІІІ ст.;
- поточний ремонт пошкоджених ділянок трубопроводів системи опалення та теплових мереж на суму 29,9 тис. грн. у Сосонській СЗШ І-ІІІ ст.;
- проведено експертне технічне опосвідчення водогрійних котлів на суму 4,2 тис. грн. у Сосонській СЗШ І-ІІІ ст.;
- поточний ремонт котлів та технічне обслуговування на суму 16,0 тис. грн. у Медвеже - Вушківській СЗШ І-ІІІ ст.;
- проведено технічне обслуговування вогнегасників навчальних закладів Вінницького району на суму 25,0 тис. грн.
- проведено технічне обслуговування зовнішніх газопроводів та споруд на них в навчальних закладів району на суму 30,2 тис. грн.;
- проведено технічне обслуговування внутрішньо-будинкових газових мереж та газового обладнання в навчальних закладів Вінницького району на суму 30,2 тис. грн.
Охорона здоров’я
Головним завданням є забезпечення доступності медичних послуг, профілактика та раннє виявлення захворювань.
Вінницька центральна районна клінічна лікарня.
Вінницька ЦРКЛ розрахована на 306 ліжок, носить статус клінічної.
Утримується лікарня за рахунок коштів медичної субвенції з державного бюджету та коштів районного бюджету.
Станом на 01.10.2017 року ліжковий фонд складає – 306 стаціонарних ліжок. Забезпеченість стаціонарними ліжками становить 38,1 на 10 тис. населення.
Проводиться робота щодо покращення матеріально-технічної бази лікарні.
Завершено капітальний ремонт гінекологічного відділення з частковою заміною покрівлі головного корпусу на суму – 1,9 млн. грн.
Розпочато капітальний ремонт денного неврологічного стаціонару загальною вартістю 522,5 тис. грн. У червні поточного року укладено договір на суму 1,7 млн. грн. ( кошти державного бюджету) та розпочато виконання робіт щодо капітального ремонту отоларингологічного відділення Вінницької центральної районної клінічної лікарні.
Виконано поточний ремонт метало-пластикової перегородки на 3-му поверсі стаціонару на суму – 11,1 тис. грн. (лютий 2017р.).
Після проведення електронних торгів на поточний ремонт фойє, 16.06.2017 р. укладено договір та виконано робіт на суму 115,0 тис. грн..
На сьогодні укладено договір на суму 2889,1 тис. грн. (кошти державного бюджету) та розпочато виконання робіт щодо капітального ремонту (утеплення стін та заміна покрівлі) будівлі Вінницької центральної районної клінічної лікарні.
З метою забезпечення своєчасної підготовки Вінницької ЦРКЛ до роботи в осінньо-зимовий період 2017-2018 років розроблено і затверджено план заходів по підготовці роботи лікарні у відповідний період. Відповідно до плану заходів, в лікарні проводяться роботи до підготовки до опалювального періоду 2017-2018рр.
Так, станом на 01.10.2017 року перевірено і підготовлено 100% бойлерів (42 шт.). Перевірено і випробувано всі 400 м (у двотрубному обчислені) теплових мереж. Проведено гідравлічне випробування внутрішьобудинкових систем централізованого опалення.
12.10.2017 року розпочато опалювальний сезон.
Відремонтовано і частково замінено 10 м внутрішніх водопровідних мереж. Але, необхідно провести заміну 100 м зовнішніх та 50 м внутрішніх водопровідних мереж.
В лікарні замінено 4 шт. віконних блоків на суму 12.0 тис. грн.
В терапевтичному відділенні №2 (смт. Вороновиця) на початку року завершено капітальний ремонт 850 м.кв. покрівлі. Залишок вугілля по відділенню становить 20т. Проведенні електронні торги на закупівлю ще 41т.
На сьогодні у лікарні проводиться капітальний ремонт лор відділення та заміна 800 м.кв. покрівлі над лор- та неврологічними відділеннями. Кошторисна вартість вказаних робіт – 1,7 млн. грн. Завершено ремонт центрального входу в лікарню – 93,0 тис. грн.
Відремонтовано і введено в експлуатацію аварійний блок живлення в реанімаційному відділенні вартістю 18 тис. грн., а також проведено поточний ремонт резервного живлення (прокладено кабель для підключення резервної електролінії до реанімаційного відділення, встановлені автоматичні перемикачі фаз). Вартість робіт становила 42.4 тис. грн.
До завершення поточного року заплановано провести утеплення фасаду лікарні 1216 кв.м. та замінити 1245 кв.м покрівлі над терапевтичним відділенням. На сьогодні вже розпочаті роботи.
Лікарня частково забезпечена вогнегасниками, необхідно докупити 20 шт. Також проведено перезаправку 20 вогнегасників, перевірено та відремонтовано пожежні крани, закуплено 6 пожежних рукавів.
Проводяться роботи по ремонту запірної арматури, утеплення внутрішніх теплових мереж, фарбування трубопроводів. З трьох наявних елеваторних теплових вузлів практично всі повністю готові до опалювального сезону. 28.08.2017 підписано акт готовності лікарні до опалювального сезону 2017-2018 рр.
Для повного завершення підготовки Вінницької ЦРКЛ до осінньо-зимового періоду 2017-2018 рр. необхідно:
- заміна 100 м внутрішньої теплотраси в головному корпусі лікарні – 150 тис. грн.;
- ремонт та заміна 100м водопровідної труби до Головного корпусу (труба піддана корозії, постійні прориви) - 50 тис. грн.;
- придбання розхідних матеріалів для ремонту елеваторних вузлів та внутрішніх теплових мереж (теплоізоляції на труби, електроди, посипаючого матеріалу, засувок, фарби тощо) - 20,0 тис. грн.;
- закупити 50 м. куб. дров – 35,0 тис. грн.
КЗ «Вінницький районний центр первинної Комунальний заклад «Вінницький районний центр первинної медико-санітарної допомоги»:
До складу районного центру первинної медико-санітарної допомоги увійшли структурні підрозділи:
- 15 амбулаторій ЗПСМ;
- 37 ФАПів.
По ЦПМСД за січень-вересень 2017 року видатки на наркотичні засоби становлять 120,8 тис. грн.
Рішенням 12 сесії 7 скликання від 26.07.2016 р. Вінницькою районною радою прийнято Програму «Майбутнє Вінницького району – в збереженні здоров’я громадян на 2016-2020рр».
п. 1 «Навчання у мед. університеті за контрактом сільської молоді з оплатою їх навчання»: за 9 місяців 2017 року навчання 3-х студентів Вінницького Національного державного медичного університету ім. Пирогова складає в сумі 34,7 тис. грн.
З метою забезпечення своєчасної підготовки КЗ «Вінницького районного медичного центру ПМСД» до опалювального періоду проводяться такі заходи:
- Капітальний ремонт внутрішніх сантехнічних систем в Михайлівській АЗПСМ на суму 150,0 тис. грн.
- Капітальний ремонт інших об’єктів ФАП с. Побережне заплановано 49,98 тис. грн. (виконано 46,1 тис. грн.).
- Капітальний ремонт опалювальної системи з заміною котла ФАП с. Гуменне на суму 17,0 тис. грн.
- Проведено повірку газових лічильників на суму 9,8 тис. грн.
- Проведено повірку теплового лічильника в приміщенні поліклініки, яке знаходиться на балансі центру ПМСД на суму 2,0 тис. грн.
- Проведено обстеження газових труб підземних систем (щоквартально) (6,0 тис. грн.).
- Проведена перезарядка 30 вогнегасників та придбано 10 нових. На протязі жовтня 2017 р. заплановано ще перезарядку 20 та закупівля 10 вогнегасників.
- У вересні 2017 р. було проведено позачерговий інструктаж з правил техніки пожежної безпеки та користування засобами пожежогасіння.
На сьогоднішній день закуплено вугілля на суму 109,6 тис. грн. та дров на суму 38,8 тис. грн.
Опалення закладів:
Із 15 амбулаторій ЗПСМ:
на газу – 9
на вугіллі – 5
централізовано - 1
Із 37 ФАПів: на газу – 19
на вугіллі, дрова – 10
на електроопалені – 8
Куль тура
Мережа: 80 закладів культури системи Міністерства культури України, в т.ч.:
- 40 клубних установ;
- централізована бібліотечна система, у складі центральної районної бібліотеки та 32 бібліотек-філій;
- 4 початкових спеціалізованих навчальних заклади, в т.ч. 2 дитячі музичні школи та 2 дитячі школи мистецтв;
- 3 музейних заклади.
Бюджет: Уточнений план асигнувань галузі культури за 9 місяців 2017 року склав 19,4 млн. грн. Протягом 9 місяців 2017 року освоєно бюджетних асигнувань на суму 14,9 млн. грн., що становить 76% від річного плану. Окрім цього від надання платних послуг населенню, оренди приміщень отримано 555,2 тис. грн.
Заборгованість по енергоносіях і заробітній платі відсутня.
Станом на 01.10.2017 року проведено ремонтні роботи закладів культури на загальну суму – 922,3 тис. грн. в т.ч.:
- зовнішньої частини фасаду та встановлення водовідведення Некрасовського сільського будинку культури, виконано роботи на суму – 201,8 тис. грн.;
- поточний ремонт фойє та ремонт покрівлі Агрономічного сільського будинку культури, виконано роботи на суму – 79,8 тис. грн.;
- капітальний ремонт внутрішніх приміщень та проведення водовідведення Стадницького сільського будинку культури, виконано роботи на суму – 591,5 тис. грн.;
- поточний ремонт внутрішніх приміщень та заміна підлоги Лаврівського сільського будинку культури, виконано роботи на суму – 49,2 тис.
Поряд з цим придбано електричні системи опалення (обігрівачі) для Широкогребельського сільського будинку культури та Лаврівського сільського будинку культури на загальну суму 47,4 тис. грн., які планується підключити та ввести в експлуатацію протягом ІІ півріччя 2017 року.
Проведено заміну старих віконних та дверних блоків на нові металопластикові на загальну суму – 147,0 тис. грн. в т.ч.:
- Якушинецького СБК – 58,9 тис. грн.;
- Широкогребельського СБК – 83,6 тис. грн.
- Лаврівського СБК – 4,5 тис. грн.
Крім цього, протягом 9 місяців 2017 року проведено закупівлю товарів через систему електронних закупівель «Прозоро» на загальну суму 631,9 тис. грн., економія бюджетних коштів склала 30,9 тис. грн.
Протягом 9 місяців 2017 року придбано нової книжкової продукції на загальну суму – 20,5 тис. грн., проведено передплату періодичних видань для бібліотек-філій централізованої бібліотечної системи на загальну суму – 28,1 тис. грн.
Поряд з цим, у 2017 році виділено субвенцію з державного бюджету на реконструкцію системи опалення Гавришівського сільського будинку з влаштуванням опалювального пункту на альтернативному паливі на суму 1,6 млн. грн., але роботи із реконструкції ще не розпочато.
Бюджетна політика
Доходи
До загального фонду місцевих бюджетів району за 9 місяців 2017 року надійшло власних доходів в сумі 138,9 млн. грн., що становить 110,0% до плану розпису 9-ти місяців (план – 126,3 млн. грн.) та 84,7% до річного плану (163,9 млн. грн.), понад план надійшло 12,6 млн. грн. Перевиконання планових показників відбулось за рахунок понадпланових надходжень по єдиному податку в сумі 4,3 млн. грн., платі за землю в сумі 3,7 млн. грн. та податку на доходи фізичних осіб на 5,7 млн. грн.
Порівняно з відповідним періодом 2016 року надходження збільшились на 30,2 млн. грн., в тому числі по податку на доходи фізичних осіб на
23,0 млн. грн., єдиному податку на 9,0 млн. грн.
Планові показники за 9 місяців 2017 року виконали всі 30 місцевих бюджетів району.
Найвищий рівень виконання до річних показників мають Широкогребельська сільська рада – 112,8%, Бохоницька сільська рада – 106,3% та Степанівська сільська рада – 106,2%.
Найнижчий відсоток виконання мають сільські ради: Писарівська – 62,4%, Стадницька – 67,1% та Майданська – 68,6%, що пояснюється несвоєчасним перерахуванням акцизного податку з державного бюджету та тимчасовою відсутністю коштів у сільськогосподарських товаровиробників Майданської сільської ради для сплати єдиного податку, у зв’язку з сезонністю отримання прибутку.
Крім власних доходів до бюджету району надійшла базова та додаткова дотації з державного бюджету в сумі 31,8 млн. грн., що становить 99,4% до плану та субвенції з державного і обласного бюджетів в сумі 345,9 млн. грн., що становить 98,5% планових показників.
По спеціальному фонду за 9 місяців 2017 року надійшло 62,7 млн. грн., з яких 58,3 млн. грн. це власні надходження бюджетних установ
(0,6 млн. грн. – екологічний податок, 2,6 млн. грн. – надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту).
Видатки
Протягом 9 місяців 2017 року по зведеному бюджету району проведено видатків загального фонду в сумі 439,5 млн. грн., що становить 91,9% планових призначень на вказаний період з урахуванням внесених змін (план – 478,3 млн. грн.) та 69,70% до уточненого плану на рік (план – 630,3 млн. грн.).
Кошти місцевих бюджетів в першу чергу спрямовувались на фінансування соціально-культурної сфери, так, на зазначені цілі використано 382,5 млн. грн., або 87,0% всіх видатків загального фонду, в тому числі на:
- освіту – 120,9 млн. грн.;
- охорону здоров’я – 48,8 млн. грн.;
- соціальний захист населення та соціальне забезпечення – 197,4 млн. грн.;
- культуру – 13,4 млн. грн.;
- фізичну культуру і спорт – 2,0 млн. грн.
Із загальної суми видатків загального фонду на захищенні статті використано 423,0 млн. грн. (або 96,2%), в тому числі: на оплату праці працівників бюджетних установ з нарахуваннями – 178,0 млн. грн., трансферти населенню – 196,2 млн. грн., медикаменти – 1,8 млн. грн., продукти харчування – 5,3 млн. грн., оплату енергоносіїв – 13,2 млн. грн., поточні трансферти іншим бюджетам – 28,5 млн. грн.
По спеціальному фонду за 9 місяців проведено видатки у сумі 124,8 млн. грн., що становить 98,8% до плану на рік з урахуванням внесених змін.
Агропромисловий комплекс
Рослинництво
Загальна площа сільськогосподарських угідь – 66,6 тис. га, з них ріллі –56,5 тис. га. З усієї ріллі надано у власність та користування – 54,2 тис. га.
Сільськогосподарську діяльність на території району здійснюють 140 агроформувань, в т.ч. приватних підприємств – 10, господарських товариств – 33, фермерських господарств - 93, інших суб’єктів господарювання – 4.
Під урожай 2017 року посіяно озимого ріпаку на площі 1610 га, та 7899 га озимих зернових.
В районі завершено посів ярих культур урожаю 2017 року. На посівну компанію господарства були забезпечені пальним, добривами, насінням, іншими матеріально-технічними ресурсами та технічними засобами.
Посіяно ярих культур на площі 20,3 тис. га, в тому числі ярих зернових 8,8 тис. га соняшнику 5,3 тис. га, сої 4,6 тис. га.
Завершено збір ранньої групи зернових культур та ріпаку.
Урожайність зернових культур склала 52.3 ц/га, в тому числі озимої пшениці 57.0ц/га, ярої пшениці 42.0ц/га, озимого ячменю 48.2 ц/га, ярого – 43.5ц/га. Урожайність ріпаку склала 30.5 ц/га.
Проводиться збір кукурудзи на зерно, соняшнику та сої. Урожайність кукурудзи складає 65 ц/га, соняшнику 29 ц/га, сої 19 ц/га.
Разом з тим проводиться посів озимих культур під урожай 2018 року. Посіяно 1600 га озимого ріпаку, 4800 га озимої пшениці та 100 га озимого ячменю.
Виробництво валової продукції сільського господарства району в порівняльних цінах 2010 року за останні 2 роки зросло порівняно з попередніми роками на 16% і складає по сільгосппідприємствах 1,2 млн. грн.
Завершується проведення розрахунків із власниками орендованої землі. Виплачено орендної плати на суму 26.8 млн. грн., або 88,1% нарахованої суми.
Тваринництво
Станом на 1 жовтня поточного року в сільгосппідприємствах району утримується 1581 гол. великої рогатої худоби), в тому числі корів - 689гол.свиней 6059 гол. В районі вдалось зберегти поголів’я ВРХ, в тому числі корів молочного стада. За січень-вересень поточного року надоєно від корови по 3794 кг молока, що на 6,8% менше відповідного періоду минулого року. Середньодобовий привіс ВРХ склав 519 грам менше минулого року на 11 грам, свиней 405 грам або на 8 грам менше минулого року.
Поголів’я птиці планується збільшити до 1 млн. голів.
Інвестиційні проекти
З метою поліпшення інвестиційного клімату, активізації інвестиційних процесів для залучення вітчизняних та іноземних інвестиційних ресурсів, для сталого економічного зростання та підвищення якості життя населення розміщено на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації база даних майна, земельних ділянок, придатних для вітчизняних та іноземних інвестицій.
На території Пултівецької сільської ради СТОВ «П’ятачок» заплановано реалізацію інвестиційного проекту по відгодівлі та вирощуванню свиней. Даним проектом заплановано реконструкцію існуючих ферм у с. Махнівка, де будуть розміщені 3 комплекси для утримання свиней та 1 маточний комплекс. Орієнтовна вартість зазначеного проекту 2,3 млн. дол. США. Заплановано 25 робочих місць. Побудовано І комплекс для утримання свиней. У 2016 році проведено реконструкцію даху ІІ комплексу та будівельні роботи по будівництву маточного комплексу. Встановлено обладнання. Проводиться закупівля свиноматочного поголів’я (250 гол.) Створено 12 робочих місць. Орієнтовно залучено з початку реалізації проекту 25,0 млн. грн.
Мале підприємництво
За даними моніторингу за січень-вересень 2017 року в районі започаткували діяльність 580 новостворених суб’єктів господарювання (68 - юридичних та 512 фізичних осіб-підприємців).
Одночасно припинили господарську діяльність (з наростаючим підсумком з початку року) 1056 суб’єктів господарської діяльності (19 – юридична та 1037 фізичних осіб-підприємців).
Триває робота з удосконалення надання адміністративних послуг.
З метою підвищення якості та прозорості надання адміністративних послуг у Вінницькому районі створено Центри надання адміністративних послуг у с. Якушині, смт. Вороновиця, с. Агрономічне.
Відповідно до узгодженого рішення між Вінницькою районною державною адміністрацією та виконавчим комітетом Вінницької міської ради про співпрацю у сфері надання адміністративних послуг від 15.07.2013 року, з 22.07.2013 року населення Вінницького району отримує адміністративні послуги через Центр надання адміністративних послуг м. Вінниці «Прозорий офіс». З 05.05.2014 року адміністративні послуги надаються через відділення «Замостя» по вул. Замостянська, 7.
Управлінням економіки районної державної адміністрації постійно проводиться моніторинг надання адміністративних послуг населенню Вінницького районну та функціонування Центрів надання адміністративних послуг сільських та селищних рад.
За січень-вересень 2017 року жителям району в Центрі надання адміністративних послуг надано представниками відділу з питань державної реєстрації районної державної адміністрації – 5145 адміністративних послуг: державними реєстраторами юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - 4395 та державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно - 750; управлінням праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації - 26411; управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькому районі - 17282 адміністративних послуг.
Із загальної кількості адміністративних послуг по району (106 послуг), середній показник за 1 місяць становить 5542 адмінпослуг.
На виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)» від 12 лютого 2015 року № 191-VIII, з 01.10.2015 року адміністратор здійснює прийом та видачу документів в Центрі надання адміністративних послуг м. Вінниці.
Протягом 9 місяців 2017 року через адміністратора в Центрі надання адміністративних послуг надано 1048 адміністративних послуг, з них 6 – документи дозвільного характеру (Вінницький районний сектор ГУ ДСУ НС у Вінницькій області, управління Держпродспоживслужби у Вінницькому районі), 777 – відділом містобудування і архітектури райдержадміністрації, 265 – Вінницькою райдержадміністрацією по земельним питанням.
В зв’язку з впровадженням Закону України від 26.11.2015 року № 834-VIII «Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», з 01.01.2016 року виконавчі органи сільських та селищних рад набули повноваження з державної реєстрації речових прав на нерухомість та бізнесу.
За 9 місяців 2017 року в районний бюджет надійшло за проведення державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань – 72,8 тис. грн., в бюджет Агрономічної сільської ради - 2,4 тис. грн.
Адміністративний збір за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень отримали бюджет Стрижавської селищної ради – 131,5 тис. грн., Агрономічної сільської ради – 5,5 тис. грн., Лука-Мелешківської сільської ради – 117,3 тис. грн., Вінницько-Хутірської сільської ради – 29,7 тис. грн. та Якушинецької сільської ради – 122,4 тис. грн.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг» передано повноваження виконавчим комітетам сільських та селищних рад надання адміністративних послуг в сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб та надання відомостей з Державного земельного кадастру. За січень-вересень 2017 року сільські та селищні бюджети району поповнилися на 108,3 тис. грн. за плату щодо надання інших адміністративних послуг.
Промисловість
У районі 30 промислових підприємств основного кола, найбільші з них:
ТОВ «Птахофабрика Поділля», ПП «Михалич і Ко», ТОВ «Стрижавський граніт», ТОВ «Ковінько Ковбаси», ТОВ «Бріз-Т».
Обсяг реалізованої продукції за січень-серпень 2017 року склав 1186,1 млн. грн., що на 48,2% менше за відповідного періоду минулого року. Причиню такого спаду є те, що найпотужніші підприємства основного кола Вінницького району (ПАТ «Вінницький молочний завод «Рошен», ПМ ПВФ «Панда») відійшли до міста Вінниці, але по статистичним спостереженням 2016 року рахувались у Вінницькому районі.
Обсяг реалізованої промислової продукції на одну особу за січень-серпень 2017 року склав 14,6 тис. грн.
Соціальна політика
Рівень заробітної плати
За ІІ квартал 2017 року в економіці району було зайнято 9692 осіб штатних працівників. Загальний фонд оплати праці штатних працівників – 174,6 тис. грн.
Середньомісячна заробітна плата штатних працівників становить 5993 грн. Розмір заробітної плати, порівняно з відповідним періодом минулого року збільшилась на 2,1 тис. грн., або на 52,6%.
Заборгованість по заробітній платі
Відповідно переліку суб’єктів господарювання, які підлягають статистичному спостереженню, згідно статистичних даних заборгованість із заробітної плати станом на 01.10.2017 року становить на ПрАТ «Стрижавський кар’єр» 1 045,9 тис. грн.
12.08.2016 року Ухвалою Господарського суду Вінницької області порушено провадження у справі про банкрутство ПрАТ «Стрижавський кар’єр» (справа № 902/354/16). Постановою Господарського суду Вінницької області від 08.06.2017р. підприємство визнано банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура, призначено ліквідатором арбітражного керуючого ПРАТ «Стрижавський кар’єр» Болховітін Віталій Михайлович.
Погашення заборгованості із виплати заробітної плати відбувається по мірі реалізації активів підприємства, надходження коштів від дебіторської заборгованості та оренди майна.
Створення робочих місць
З метою забезпечення зростання обсягів та підвищення рівня зайнятості населення управління праці та соціального захисту населення Вінницької райдержадміністрації щомісячно проводиться моніторинг щодо створення нових робочих місць з належними умовами та гідною оплатою праці.
У січні-серпні 2017 року в районі створено 667 робочих місць. З них:
- для найманих працівників у юридичних осіб - 326 робочих місць;
- для найманих працівників у фізичних осіб-підприємців - 322 робочих місць
- для фізичних осіб-підприємців -19 робочих місць
Соціальні виплати
Протягом січня-вересня 2017 року з державного та місцевого бюджетів профінансовано видатків на суму 198,9 млн. грн. Кредиторська заборгованість станом на 01.10.2017 року становить 106,9 млн. грн.
Станом на 01 жовтня 2017 р. на обліку в управлінні перебувало 23 370 одержувачів різних видів допомоги, компенсацій та субсидій.
За 9 місяців 2017 року сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям інвалідам, допомога на догляд за інвалідом І-ІІ гр. внаслідок психічного розладу виплачено державної допомоги на суму 79,9 млн. грн. Заборгованість з виплати державної допомоги станом на 01.10.2017 року відсутня.
460 особи отримали компенсацію за надання соціальних послуг інвалідам І та ІІ групи та особам, яким виповнилося 80 і більше років на загальну суму 797,3 тис. грн.
Субсидіями для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг січні-вересні 2017 року користуються 17193 сімей. Відшкодовано 98,7 млн. грн. Заборгованість на 01.10.2017 р. складає 101,7 млн. грн. За субсидією на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в І-ІІІ квартали 2017 році звернулося 1298 сімей.
Станом на 01.10.2017 року на обліку в базі даних Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги у Вінницькому районі, перебуває 19 132 громадян.
Пільговим категоріям громадян надаються пільги на житлово-комунальні послуги, тверде паливо і скраплений газ, проїзд. З початку року фактично перераховано на надання пільг 6,7 млн. грн. Заборгованість за надані пільги на ЖКП перед підприємствами - надавачами послуг на 01.10.2017 року становить - 4,8 млн. грн.
На компенсаційні виплати громадян, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС січень-вересень 2017 року профінансовано з державного бюджету кошти в сумі 877,8 тис. грн., надано щомісячної адресної допомоги особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території на суму 1416,9 тис грн.
Ринок праці
Чисельність незайнятого населення на обліку в службі зайнятості протягом січня-вересня 2017 року становить 2694 осіб. З числа облікового населення, які здійснювали пошук роботи статус безробітного мали 1212 осіб.
Працевлаштовано незайнятих громадян протягом січня-вересня 2017 року – 846 осіб. З числа незайнятого населення, які працевлаштовані, статус безробітного мали 411 осіб.
Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», в районному центрі зайнятості діє робоча група з розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення
Проведено 74 семінари з безробітними із роз’ясненням законодавства та стану ринку праці,в т.ч. значимості оформлення трудових відносин.
Також протягом січня-вересня 2017 було проведено системну профорієнтаційну роботу, спрямовану на посилення мотивації до праці, проведено профорієнтаційні заходи різного напрямку з них:
- 88 семінарів з техніки самостійного пошуку роботи, в яких взяли участь 1357 безробітних;
- 1 семінар з питань підприємницької діяльності; в яких взяли участь 6 безробітних;
- 74 семінари із загальних питань зайнятості населення; в яких взяли участь 673 безробітних;
- 2 семінари з орієнтації на службу в Збройних Силах України, в яких взяло участь 31 безробітних.
У школах Вінницького району встановлено та функціонує 20 програмно-апаратних комплекси «Мотиваційний термінал розвитку зацікавленості до професійного самовизначення».
Проводиться профорієнтаційна робота з молоддю з метою мотивації до вибору робітничих професій, необхідних у реальному секторі економіки.
Також проводиться індивідуальна робота з питань працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці.
В центрі зайнятості проводиться індивідуальна робота з питань працевлаштування осіб, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних умовах конкурувати на ринку праці.
За січень-вересень 2017 року пройшли профнавчання 189 безробітних, у громадських та тимчасових роботах взяло участь 239 безробітних.
У січні-вересні 2017 року районним центром зайнятості виплачена одноразова допомога по безробіттю для розвитку підприємницької діяльності 2 особи, з числа учасників АТО, на суму 46,0 тис. грн.
Пенсійне забезпечення
В районі на обліку перебуває 21188 пенсіонери. Середній розмір пенсійної виплати на одного пенсіонера станом на 01.10.2017 року склав 1683,81 грн., що 13,1% більше, ніж у відповідному періоді минулого року.
За січень-вересень 2017 року власні надходження Пенсійного фонду склали 3884,2 тис. грн.
Станом на 01.10.2017 року виплачено пенсій на 299,3 млн. грн.. Заборгованості з виплати пенсій немає.
Разом з тим, ряд підприємств мають значну заборгованість перед Пенсійним фондом, загальна сума боргу на 01.10.2017 року склала 480,3 тис. грн. З початку року борг зменшився на 49,3 тис. грн., що складає 13,5%.
Капітальне будівництво
У січні-вересні 2017 року підприємствами району виконано будівельних робіт на суму 169,0 млн. грн., що становить 8,5% до загального обсягу по області.
За січень-червень 2017 року в районі прийнято в експлуатацію житла загальною площею 26,1 тис.м2, що складає 183,6% до відповідного періоду минулого року.
Прямі іноземні інвестиції
Станом на 01.07.2017 року з початку інвестування в економіку району залучено 7,4 млн. дол. США прямих іноземних інвестицій, що на
473,5 тис. дол. США більше (106,9%), ніж було на 01.01.2017 року.
Обсяг прямих іноземних інвестицій на одиницю населення станом на 01.07.2017 року становить 91,9 дол. США.
Іноземні інвестиції вкладені в такі галузі економіки: сільське господарство – 5,4 млн. дол. США (72,7%), промисловість – 1,0 млн. дол. США (13,9%), торгівля та послуги – 0,2 млн. дол. США (2,4%), будівництво, транспорт, операції з нерухомим майном – 08 млн. дол. США (11,0%).
Торгівля та побутове обслуговування
Мережа підприємств роздрібної торгівлі Вінницького району представлена 235 діючими об’єктами торгівлі, які здійснюють реалізацію продовольчих товарів та товарів змішаної групи.
У галузі ресторанного господарства району працює 75 об’єктів: 9 – ресторани, 57 – кафе, 6 – барів та 3 – їдальні.
На території району розташовано 12 аптек, 17 газо- та автозаправних станцій.
Вінницькою райдержадміністрацією та органами місцевого самоврядування забезпечується проведення ярмарків на ринках району.
З початку 2017 були організовані продовольчі та передсвяткові ярмарки, участь в яких приймали суб'єкти підприємницької діяльності Вінницького району.
На території району працює 4 ринки, для здійснення торгівельної діяльності підприємцями району, де товаровиробники мають можливість реалізовувати вироблену сільськогосподарську продукцію.
Загальний обсяг роздрібного товарообороту по району у січні-червні 2017 року склав 715,9 млн. грн., у порівнянні з відповідним періодом минулого року збільшився на 169,4 млн. грн. або на 1,3%.
Побутові послуги здійснюють близько 82 суб’єктів господарювання району. Середньооблікова чисельність штатних працівників яких становить 122 особи. Найбільшу кількість послуг здійснюють підприємці району в сфері ритуальних послуг, обслуговування та ремонту автомобілів, надання перукарських послуг. Спостерігається розширення мережі торгівельних та побутових закладів.
У І півріччі 2017 року обсяг послуг, реалізованих підприємствами сфери послуг району, становив 64,6 млн. грн. (І півріччя 2016 року - 66,7 млн. грн.)
Розрахунки за енергоносії
На 01.10.2017 року борг за електроенергію з урахуванням боргів минулих років становить 10,2 млн. грн. і зменшився з початку року на 1,5 млн. грн.
Серед основних боржників:
- Агропромисловий комплекс – 15,1 тис. грн. (1,5% загального боргу).
- Державний бюджет – 290,8тис. грн. (2,9 % загального боргу),
- Промислові підприємства – 332,9 тис. грн. (3,3 % до загального боргу);
- Підприємства житлово-комунального господарства – 136,5 тис. грн. (1,3% загального боргу);
- Борг населення складає 8,0 млн. грн., або 79,0% до загального боргу по району.
За січень-вересень 2017 року оплачено за спожиту електроенергію 169,0 млн. грн. при нарахованому 165,7 млн. грн., рівень проплати складає 101,9% (без урахування втрат в електромережах).
Розрахунки за житлово-комунальні послуги
Станом на 01.10.2017 року переплата населенням житлово-комунальних платежів складає 3,8 млн. грн., в зв’язку із 100-відсотковою оплатою нарахувань поточного періоду, часткового погашення боргу попередніх періодів та попередньою оплатою послуг, а також перевищення обсягу нарахованих субсидій над вартістю фактично спожитих послуг за газопостачання, що становить 5,3 млн. грн.
Разом із тим, залишається заборгованість з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, яка складає 677,2 тис. грн. та збільшилася з початку року на 196,2 тис. грн., за вивезення побутових відходів заборгованість населення складає 549 тис. грн. (підвищення на 28,2%), за централізоване водопостачання та водовідведення заборгованість збільшилася з початку року на 147,6 тис. грн. і складає 277,6тис. грн.
Дороги комунальної власності
У 2017 році на будівництво, капітальний та поточний ремонти доріг передбачено кошти з місцевих бюджетів в сумі 32,4 млн. грн.
За 9 місяців 2017 року використано кошти в загальній сумі 20,7 млн. грн., в т.ч. на проведення поточного ремонту дорожнього полотна – 1,5 млн. грн., на виготовлення ПКД та проведення капітального ремонту доріг – 19,2 млн. грн.
Моніторинг публічних закупівель
Відповідно до розпорядження районної державної адміністрації структурні підрозділи райдержадміністрації та підвідомчі заклади впроваджують процедури електронних закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товарів становить від 5,0 тис. грн., на послуги і роботи від 50 тис. грн. та не перевищує тендерних порогів.
За січень-вересень 2017 року проведено 195 електронних торгів та укладено відповідні договори. Надпорогових процедур оголошено 34, з них відкриті торги – 23, переговорна процедура - 11. Проведено 116 допорогові процедури, оприлюднено 45 звітів про укладання договорів.
З початку 2017 року загальна економія за завершеними закупівлями бюджетними закладами району, що здійснювались через систему електронних закупівель ProZorro, перевищила 4,9 млн. грн.
За ІІІ квартал 2017 року економія бюджетних коштів установами району – 1,5 млн. грн., що складає 6,3% від очікуваної вартості закупівлі та на 484,4 тис. грн. більше, ніж у ІІ кварталі 2017 року.
Найбільшої економії на закупівлях у ІІІ кварталі 2017 року отримав відділ освіти районної державної адміністрації (1,3 млн. грн.). Бюджетні кошти заощаджено завдяки проведенню конкурентних електронних торгів по виконанню робіт з ремонту та реконструкції приміщень.
Забезпечення ефективного та цільового використання коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій
Відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів України визначено 27 об’єктів по Вінницькому району, на які виділено субвенцію з державного бюджету на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку в сумі 22,3 млн. грн.
Розпорядниками коштів з державного бюджету є відділ освіти райдержадміністрації – 12 об’єктів (9,4 млн. грн.); Вінницька районна центральна клінічна лікарня – 2 об’єкти (5,2 млн. грн.); Стрижавська селищна рада – 5 об’єктів (931,0 тис. грн.), Некрасівська сільська рада – 2 об’єкти (550,0 тис. грн.), Бохоницька сільська рада – 2 об’єкти (1,0 млн. грн.); Агрономічна сільська рада – 1 об’єкт (1,0 млн. грн.), Якушинецька ОТГ - 1 об’єкт (2,0 млн. грн.), Вінницько-Хутірська сільська рада - 1 об’єкт (719,9 тис. грн.), Гавришівська сільська рада - 1 об’єкт (1,6 млн. грн.).
Управлінням економіки та фінансовим управлінням райдержадміністрації проводиться щотижневий моніторинг цільового використання коштів, а також проведення закупівель через електронну систему Prozorro.
Отримано з державного бюджету 19,0 млн. грн. та використано 4,4 млн. грн. субвенції.
На сьогодні економія по ProZorro біля 1,0 млн. грн. Проведено 5 відкритих торгів (в процесі – 2 і планується ще 2) та 12 допорогових торгів, 3 звіти про укладання договору.