За 2016 рік райдержадміністрацією отримано 1476 звернень від 2691 громадян, якими порушено 1516 питань. За аналогічний період 2015 року надійшло 1008 звернень від 2621 громадян, якими порушено 1053 питань.
Серед усієї кількості звернень громадян, заяви та клопотання складають 1476 одиниць, скарги - 1 одиниця, з пропозиціями та інформаційними запитами громадяни впродовж звітного періоду 2016 року не звертались.
Протягом звітного періоду найбільше звернень надійшло з питань соціального захисту населення – 1164 одиниці (за 2015 рік – 653 звернення). Цією категорією громадян порушуються питання щодо надання матеріальної допомоги на лікування та вирішення соціально-побутових питань, призначення і виплата соціальної допомоги, призначення та перерахунок житлових субсидій, забезпечення твердим паливом та скрапленим газом, телефонізація помешкань громадян пільгової категорії тощо. З метою вирішення вищезазначених питань районною державною адміністрацією, жителям району, котрі звернулись та які мають групу інвалідності, малозабезпечені, багатодітні, онкохворі, учасники АТО та переселенці Луганської та Донецької областей надається одноразова матеріальна допомога. Протягом звітного періоду райдержадміністрацією з районного бюджету було виділено кошти в сумі 254100 грн.
На другому місці питання аграрної політики і земельних відносин – 100 одиниць. Порівняно з попередніми роками спостерігаємо значне зменшення звернень (за 2015 – 121 звернення). На сьогодні та впродовж багатьох років найгостріше турбують громадян питання виділення земельних ділянок під індивідуальне будівництво, ведення садівництва, ведення особистого селянського господарства, отримання розрахунків за земельні та майнові паї, передача в оренду земельних ділянок, земельні конфлікти, тощо.
Районною державною адміністрацією з 1 січня 2013 року не вирішуються питання це - виділення земельних ділянок та вирішення земельних спорів у зв’язку з відсутністю відповідних повноважень. У цих випадках заявникам надається необхідна методична допомога та відповідні роз`яснення щодо порядку вирішення порушених питань та можливість оскарження прийнятих рішень в суді.
На третьому місці питання комунального господарства – 44 одиниці (за 2015 рік – 52 звернення). Найчастіше зустрічаються питання газифікації населених пунктів, електропостачання будинків та відключення електроенергії за несплату, будівництва та ремонту доріг, вулиць, благоустрою населених пунктів, будинків та прилеглих до них територій, належного водопостачання тощо.
Четверте місце посідають питання охорони здоров’я, за звітний період звернулось 26 громадян (за 2015 рік – 22 звернення), яких турбують питання забезпечення безкоштовно ліками, покращення якості медичного обслуговування, виділення матеріальної допомоги на лікування, проведення операцій.
Щодо «активності» населення за зверненнями громадян, то слід зазначити наступні сільські та селищні ради: Вороновицька, Стрижавська, Якушинецька, Вінницько-Хутірська, Луко-Мелешківська. Це пояснюється в першу чергу тим, що вони входять до найбільш чисельних за населенням територіальних громад і відповідно високим ступенем гостроти соціально – економічних, суспільно – політичних та інших проблем. Слід відмітити, що 30% від всієї кількості звернень надходять від жителів м.Вінниці. Це пояснюється тим, що Вінницький район розташований поблизу та межує з містом обласного значення, є інвестиційно - привабливим для мешканців м.Вінниці, які бажають отримати або придбати земельні ділянки на території Вінницького району, чи вирішити земельні спори щодо встановлення межових знаків на куплених заявниками земельних ділянках, ремонт місцевих доріг, освітлення вулиць, тощо.
Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації опрацьовуються та контролюються керівництвом, надаються відповідні доручення виконавцям. Авторам звернень обов’язково надається чітка, обгрунтована, повна відповідь з урахуванням строків, установлених чинним законодавством. Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, одержаних під час особистого і виїзного прийомів керівництва районної державної адміністрації проводиться відповідно до Інструкції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 та здійснюється в комп’ютерній системі «Лотус».
Архівування опрацьованих звернень проводиться за принципом територіального розподілу району (за назвами селищних, сільських рад та м.Вінниці).
В районній державній адміністрації працює комп'ютерна програма системи «Лотус» - «Звернення громадян», за допомогою якої покращується та вдосконалюється систематизація, пошук та аналіз проблемних питань за пропозиціями, заявами і скаргами, а також посилюється контроль за організацією цієї роботи з боку обласної державної адміністрації.
При отриманні звернень, які не входять до повноважень районної державної адміністрації у п'ятиденний термін пересилаються за належністю відповідному органу чи посадовій особі з повідомленням заявника та роз'ясненням підстав передачі розгляду звернення іншим органам. За звітний період таких звернень було розглянуто 6 одиниць.
Керівництвом райдержадміністрації та спеціалістами по роботі зі зверненнями громадян створені всі умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надається можливість знайомитись з матеріалами перевірок відповідних звернень.
Відповідно до пункту 1.4 Указу Президента від 07.02.2008 року 109/2008, прийнято розпорядження голови районної державної адміністрації від 05.01.2017 року №1, яким затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в районній державній адміністрації, відповідно до якого забезпечується проведення першочергових особистих прийомів жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати - героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України, військовослужбовців – учасників антитерористичної операції та членів родин військовослужбовців, загиблих у ході її проведення. Дане питання знаходиться на особистому контролі голови районної державної адміністрації.
На виконання п.7.8 ст.1 Указу Президента України, 22.03.2016 року та 19.07.2016 року на колегіях районної державної адміністрації розглядались питання підсумків роботи щодо розгляду звернень громадян, які надійшли до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування відповідно за 2015 рік та І півріччя 2016 року. За результатами колегії були прийняті відповідні рішення та надані доручення.
Райдержадміністрацією забезпечено виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України та п. 10 діючої Методики щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян. 25 березня 2016 року проведено семінар-навчання з секретарями сільських та селищних, на якому було розглянуто Постанову Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. №348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування», Постанову Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009р. №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування».
З метою оперативного вирішення звернень громадян району з проблемних питань, роз'яснення та реалізації громадянами права на звернення і особистий прийом, в районній державній адміністрації постійно працює телефон "Гаряча лінія" 67-32-04. Однак заявники, здебільшого, віддають перевагу особистому спілкуванню з керівництвом під час особистих та виїзних прийомів. Протягом 2016 року в телефонному режимі до керівництва райдержадміністрації громадяни не звертались.
Крім того, керівництвом райдержадміністрації розроблені та запроваджені конкретні заходи прямого, конструктивного діалогу між владою і громадянами. Зокрема, продовжують постійно проводитись зустрічі керівництва з жителями району територіальних громад, на яких жителі мають можливість вирішувати свої проблеми безпосередньо на місці, а керівництво перевіряти стан виконання своїх доручень.
З метою роз'яснювальної роботи щодо конституційних прав і обов'язків громадян, реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом на сторінках Вінницької регіональної комунальної газети «Подільська зоря» періодично висвітлюються матеріали стосовно роботи зі зверненнями громадян. Постійно проводять широку інформаційно-роз'яснювальну роботу структурні підрозділи районної державної адміністрації.
Крім того, на виконання пункту 4.9 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 для оприлюднення матеріалів про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань створено окрему сторінку на офіційному веб-сайті райдержадміністрації, яка періодично поповнюється новою інформацією.
Головними спеціалістами по роботі зі зверненнями громадян загального відділу апарату районної державної адміністрації щоквартально готується статистична та аналітична інформація про стан роботи зі зверненнями громадян та про виконання Указу Президента, яка висвітлюється на сторінці офіційного веб-сайту Вінницької районної державної адміністрації.
На виконання Указу Президента України № 109/2008 від 7 лютого 2008 року в структурні підрозділи райдержадміністрації, виконкоми сільських та селищних рад було надіслано аналітичну довідку «Про організацію роботи зі зверненнями громадян у Вінницькій районній державній адміністрації за І квартал 2016 року за № 01-35/963» до відома та використання в роботі та відповідного реагування.
На виконання ст. 5, п. 1 Указу Президента України затверджено графік перевірок у структурних підрозділах райдержадміністрації щодо додержання законодавства та організації роботи зі зверненнями громадян. Головними спеціалістами по роботі зі зверненнями громадян загального відділу апарату райдержадміністрації протягом 2016 року перевірено 4 структурних підрозділів райдержадміністрації. При перевірці грубих порушень не виявлено.
За звітний період 2016 року також було проведено 8 перевірок в сільських та селищних радах Вінницького району, відповідно до затвердженого річного графіку. При перевірці встановлено наступне: неналагоджена належним чином робота зі зверненнями громадян; виявлено випадки неналежної взаємодії при спільному розгляді скарг та повторних звернень, низька якість ведення діловодства зі звернень громадян, розгляду окремих заяв і скарг та підготовки відповідей на них. За результатами перевірок складено відповідні довідки, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян, надані певні рекомендації щодо поліпшення цієї роботи та встановлені терміни їх виправлення.
На виконання п. 2.2. Указу Президента України у 2016 році були затверджені графіки особистого звітування перед головою районної державної адміністрації голів сільських та селищних рад щодо стану роботи зі зверненнями громадян та графік особистих доповідей про стан роботи зі зверненнями громадян керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних організацій виконавчої влади, установ та організацій району.
Продовжує працювати постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. За 2016 рік відбулося 12 засідань комісії, на яких розглядались звернення громадян здебільшого з питань надання матеріальної допомоги та поліпшення умов проживання, забезпечення пільговими медичними препаратами, об’єднання територіальних громад.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008, головні спеціалісти по роботі зі зверненнями громадян загального відділу апарату районної державної адміністрації забезпечують щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого здійснюють виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом районної державної адміністрації її структурним підрозділам та головам сільських та селищних рад. За 2016 рік, розглянуто стан виконання доручень керівництва райдержадміністрації по 12 зверненнях. Більшість питань, які розглядались, стосувались соціального захисту незахищених верств населення, врегулювання земельних та майнових відносин, ремонту доріг, відновлення водо- та енергопостачання.
Постійно аналізуються та узагальнюються питання, що порушують заявники, особливо у повторних зверненнях. Передбачена підготовка щоквартальних аналітичних матеріалів з цих питань. Це дає змогу виявляти причини, що породжують вищевказані звернення та вживати заходів щодо розв'язання найбільш актуальних проблем, з якими звертаються мешканці району та м.Вінниці до місцевих органів влади.
На виконання вимог п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 року №1336 «Про затвердження Порядку інформування громадськості про результати роботи у сфері протидії корупції», районною державною адміністрацією прийнято розпорядження від 10 червня 2015 року №251 «Про заходи щодо реалізації державної антикорупційної політики (Антикорупційної стратегії) на 2015-2016 роки», в приміщенні районної державної адміністрації встановлено стенд «Суспільство проти корупції», на якому розміщено нормативно правові акти, довідкову інформацію, інформацію про корупційні порушення в області та в районі.
Для надання безкоштовної правової допомоги населенню, в районі діє 6 громадських приймалень. З метою спрощення доступу громадян до інформації про роботу громадських приймалень та задля створення єдиної системи надання безоплатної правової допомоги встановлені єдині графіки прийому громадян у громадських приймальнях при територіальному управлінні юстиції. За звітний період громадськими приймальнями надано безоплатну правову допомогу 178 громадянам.
Райдержадміністрацією за необхідності готуються та надаються заявникам роз’яснювальні листівки (наприклад, про пільги учасникам бойових дій, соціальні виплати малозабезпеченим, інвалідам, порядок звернення за матеріальною допомогою, тощо), надаються консультації громадянам, які бажають звернутись на особистий прийом до керівництва; під час проведення виїзних прийомів громадян, відвідувачам роз’яснюються їх права та можливості вирішення проблемних питань згідно чинного законодавства. В приміщеннях сільських та селищних рад розміщуються графіки особистого та виїзного прийомів громадян керівництвом району та вищестоящих органів влади.
Також спеціалістами по роботі зі зверненнями громадян загального відділу апарату районної державної адміністрації, працівниками районної державної адміністрації постійно надається практично-консультативна допомога структурним підрозділам райдержадміністрації, виконкомам сільських та селищних рад Вінницького району.
Головним критерієм якості роботи влади є зменшення кількості скарг, повторних звернень та звернень до вищестоящих органів державної влади. Саме на це спрямована увага керівництва районної державної адміністрації, виконавчих комітетів сільських та селищних рад, управлінь та відділів райдержадміністрації. Для виявлення їх причин, що породжують звернення, постійно проводяться системні їх аналізи та узагальнення, виявляються найбільш гострі проблемні питання.
__________________________________________