За ІV квартали 2018 року до районної державної адміністрації надійшло 1169 звернень від 4617 громадян, якими порушено 1169 питань, в т.ч. 31 звернення отримано на особистому прийомі. За аналогічний період 2017 року надійшло 1217 звернень від 3649 громадян, якими порушено 1275 питань.
З загальної кількості звернень 34% вирішено позитивно, на всі інші звернення надані роз’яснення.
У структурі звернень, що надійшли до районної державної адміністрації переважають заяви з питань:
- соціального захисту – 796 одиниць (2017р. – 857 од.);
- комунального господарства – 74 одиниці (2017р. – 86 од.);
- охорони здоров'я – 62 одиниці (2017р. – 32 од.);
- аграрної політики і земельних відносин – 47 одиниць (2017р. – 84 од.);
- екології та природних ресурсів – 26 одиниць (2017р. – 24 од.);
- транспорту і зв’язку – 26 одиниць (2017р. – 30 од.).
Протягом звітного періоду найбільше звернень надійшло з питань соціального захисту населення - 796 одиниць. Цією категорією громадян порушуються питання щодо надання матеріальної допомоги на лікування та вирішення соціально-побутових питань, призначення і виплата соціальної допомоги, призначення та перерахунок житлових субсидій, забезпечення твердим паливом та скрапленим газом, тощо. З метою вирішення вищезазначених питань районною державною адміністрацією, жителям (інваліди, малозабезпечені, багатодітні, онкохворі, учасники АТО та переселенці Луганської та Донецької областей) надається одноразова матеріальна допомога. Протягом звітного періоду з районного бюджету надано матеріальну допомогу жителям району на суму 710180грн. (в 2017 році – 869332грн.). Також було надано допомогу у вигляді одноразових грошових адресних виплат жителям Вінницького району на ліквідацію наслідків надзвичайної ситуації, що склалася 26 вересня 2017 року у м.Калинівка Вінницької області на суму 109998грн.
На другому місці питання комунального господарства - 74 одиниці. Найчастіше зустрічаються питання будівництва та ремонту доріг, освітлення вулиць, благоустрою населених пунктів, будинків та прилеглих до них територій, електропостачання будинків та відключення електроенергії за несплату, належного водопостачання, тарифів на житлово-комунальні послуги, тощо.
На третьому місці питання охорони здоров’я. За звітний період звернулось 62 громадянина, яких турбують питання забезпечення безкоштовно ліками, покращення якості медичного обслуговування, встановлення інвалідності, виділення матеріальної допомоги на лікування, проведення безкоштовних операцій.
Четверте місце посідають питання аграрної політики і земельних відносин - 47 одиниць. Порівняно з попередніми роками спостерігаємо значне зменшення звернень. На сьогодні та впродовж багатьох років громадян найгостріше турбують питання виділення земельних ділянок під індивідуальне будівництво, ведення садівництва, ведення особистого селянського господарства, отримання розрахунків за земельні та майнові паї, передача в оренду земельних ділянок, погодження меж земельних ділянок, земельні конфлікти, тощо.
Так, як районною державною адміністрацією з 1 січня 2013 року не вирішуються питання щодо виділення земельних ділянок, у зв’язку з відсутністю відповідних повноважень, заявникам надається необхідна методична допомога та відповідні роз'яснення щодо порядку вирішення порушених питань та можливість оскарження прийнятих рішень в суді.
Протягом звітного періоду до районної державної адміністрації надійшло 49 колективних звернень, що на дві одиниці більше ніж за відповідний період 2017 року.
Найчастіше колективні звернення надходять від мешканців району з питань аграрної політики і земельних відносин, комунального господарства, екології та природних ресурсів, тощо.
За 2018 рік до районної державної адміністрації надійшло 1 повторне звернення. Аналіз його змісту підтвердив факт надходження звернення від одного і того ж громадянина з одного й того ж питання до керівників різних рівнів. Для цієї категорії громадян розроблені відповідні заходи, кожного з них запрошують на особистий прийом до керівництва районної державної адміністрації для надання додаткових роз'яснень з порушених питань та запобігання виникненню конфліктних ситуацій.
Керівництвом районної державної адміністрації та спеціалістами по роботі із зверненнями громадян створені всі умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надається можливість ознайомитись з матеріалами перевірок відповідних звернень.
Відповідно до пункту 1.4 Указу Президента від 07.02.2008 року 109/2008, прийнято розпорядження голови районної державної адміністрації від 05.01.2017 року №1, яким затверджено Порядок організації та проведення особистого прийому громадян в районній державній адміністрації, відповідно до якого забезпечується проведення першочергових особистих прийомів жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати – героїня», осіб з інвалідністю Другої світової війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України, військовослужбовців – учасників антитерористичної операції та членів родин військовослужбовців, загиблих у ході її проведення. Дане питання знаходиться на особистому контролі голови районної державної адміністрації.
Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації опрацьовуються та контролюються керівництвом, надаються відповідні доручення виконавцям. Авторам звернень обов’язково надається чітка, обгрунтована, повна відповідь з урахуванням строків, установлених чинним законодавством. Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, отриманих під час особистого і виїзного прийомів керівництва районної державної адміністрації проводиться відповідно до Інструкції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 та здійснюється в комп’ютерній системі «Лотус».
Архівування опрацьованих звернень проводиться за принципом територіального розподілу району (за назвами селищних, сільських рад та м.Вінниці).
В районній державній адміністрації працює комп'ютерна програма системи «Лотус» - «Звернення громадян», за допомогою якої покращується та вдосконалюється систематизація, пошук та аналіз проблемних питань за пропозиціями, заявами і скаргами, а також посилюється контроль за організацією цієї роботи з боку обласної державної адміністрації.
При отриманні звернень, які не входять до повноважень районної державної адміністрації у п'ятиденний термін пересилаються за належністю відповідному органу чи посадовій особі з повідомленням заявника та роз'ясненням підстав передачі розгляду звернення іншим органам.
З метою оперативного вирішення звернень громадян району з проблемних питань, роз'яснення та реалізації громадянами права на звернення і особистий прийом, в районній державній адміністрації постійно працює телефон "Гаряча лінія" 67-32-04. Протягом звітного періоду за 2018 рік в телефонному режимі до керівництва районної державної адміністрації громадяни не звертались, оскільки заявники, здебільшого, віддають перевагу особистому спілкуванню з керівництвом під час особистих прийомів.
Крім того, керівництвом районної державної адміністрації розроблені та запроваджені конкретні заходи прямого, конструктивного діалогу між владою і громадянами. Зокрема, продовжують постійно проводитись зустрічі керівництва з жителями району територіальних громад, на яких громадяни мають можливість вирішувати свої проблеми безпосередньо на місці, а керівництво перевіряти стан виконання своїх доручень.
На виконання п.7.8 ст.1 Указу Президента України 07.02.2008 року 109/2008 19 лютого та 14 вересня 2018 року на колегії районної державної адміністрації розглядалось питання роботи щодо розгляду звернень громадян, які надійшли до районної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування. За результатами колегії були прийняті відповідні рішення та надані доручення.
Районною державною адміністрацією забезпечено виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України та п. 10 діючої Методики щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян. 18 вересня 2018 року проведено семінар-нараду з керівниками структурних підрозділів райдержадміністрації та з відповідальними цих підрозділів за ведення діловодства, 26 вересня 2018 року проведено семінар-нараду з секретарями сільських, селищних рад, ОТГ та працівниками, відповідальними за ведення діловодства в органах місцевого самоврядування по питанню роботи із зверненнями громадян.
З метою роз'яснювальної роботи щодо конституційних прав і обов'язків громадян, реалізації громадянами права на звернення та особистий прийом на сторінках Вінницької регіональної газети «Подільська зоря» періодично висвітлюються матеріали стосовно роботи зі зверненнями громадян. Постійно проводять широку інформаційно-роз'яснювальну роботу структурні підрозділи районної державної адміністрації.
На виконання пункту 4.9 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 для оприлюднення матеріалів про організацію роботи зі зверненнями громадян та вирішення порушених у них питань створено окрему сторінку на офіційному веб-сайті районної державної адміністрації, яка періодично поповнюється новою інформацією.
Спеціалістами сектору роботи зі зверненнями громадян загального відділу апарату районної державної адміністрації щоквартально готується статистична та аналітична інформація про стан роботи зі зверненнями громадян та про виконання Указу Президента у Вінницькому районі, яка висвітлюється на сторінці офіційного веб-сайту Вінницької районної державної адміністрації.
На виконання Указу Президента України № 109/2008 від 7 лютого 2008 року в структурні підрозділи райдержадміністрації, виконкоми сільських та селищних рад було надіслано аналітичну довідку «Про організацію роботи зі зверненнями громадян у Вінницькій районній державній адміністрації за 2017 рік» до відома, використання в роботі та відповідного реагування.
За звітний період 2018 року проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 6 сільських радах Вінницького району, відповідно до затвердженого річного графіку. При перевірці встановлено наступне: в цілому налагоджена належним чином робота зі зверненнями громадян, виявлено окремі випадки неналежної взаємодії при спільному розгляді скарг та повторних звернень, низька якість ведення діловодства зі звернень громадян, розгляду окремих заяв і скарг та підготовки відповідей на них. За результатами перевірок складено відповідні довідки, в яких проаналізовано роботу із зверненнями громадян, надані певні рекомендації щодо поліпшення цієї роботи.
На виконання п. 2.2. Указу Президента України, затверджені графіки особистого звітування перед головою районної державної адміністрації голів сільських, селищних рад та ОТГ щодо стану роботи зі зверненнями громадян та графік особистих доповідей про стан роботи зі зверненнями громадян керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних організацій виконавчої влади, установ та організацій району на 2018 рік.
Продовжує працювати постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян. За 2018 рік відбулося 12 засідань комісії, на яких розглядались звернення громадян здебільшого з питань соціального захисту населення, зокрема: надання матеріальної допомоги на лікування.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008, сектор роботи зі зверненнями громадян загального відділу апарату районної державної адміністрації забезпечує щомісячне проведення дня контролю, в рамках якого здійснюють виїзні перевірки стану виконання доручень, наданих керівництвом районної державної адміністрації її структурним підрозділам та головам сільських та селищних рад. За 2018 рік, розглянуто стан виконання доручень керівництва райдержадміністрації по 12 зверненнях. Більшість питань, які розглядались, стосувались соціального захисту незахищених верств населення, зокрема питання призначення житлових субсидій.
Постійно аналізуються та узагальнюються повторні питання, що порушують заявники. Передбачена підготовка щоквартальних аналітичних матеріалів з цих питань. Це дає змогу виявляти причини, що породжують звернення та вживати заходів щодо розв'язання найбільш актуальних проблем, з якими звертаються мешканці району та м.Вінниці до місцевих органів влади.
Районною державною адміністрацією, за необхідності, готуються та надаються заявникам роз’яснювальні листівки (наприклад, про пільги учасникам бойових дій, соціальні виплати малозабезпеченим, інвалідам, порядок звернення за матеріальною допомогою, тощо), надаються консультації громадянам, які бажають звернутись на особистий прийом до керівництва; під час проведення виїзних прийомів громадян, відвідувачам роз’яснюються їх права та можливості вирішення проблемних питань згідно чинного законодавства. В приміщеннях сільських та селищних рад розміщуються графіки особистого та виїзного прийомів громадян керівництвом району та органів влади вищого рівня.
Також спеціалістами сектору роботи із зверненнями громадян загального відділу апарату районної державної адміністрації постійно надається практично-консультативна допомога структурним підрозділам райдержадміністрації, виконкомам сільських та селищних рад Вінницького району.
Головним критерієм якості роботи влади є зменшення кількості скарг, повторних звернень та звернень до органів державної влади вищого рівня. Саме на це спрямована увага керівництва районної державної адміністрації, виконавчих комітетів сільських та селищних рад, управлінь та відділів райдержадміністрації. Для виявлення їх причин, що породжують звернення, постійно проводяться системні їх аналізи та узагальнення, виявляються найбільш гострі проблемні питання.