За І квартал 2015 року до райдержадміністрації надійшло 161 звернення, що на 84 одиниці більше ніж за відповідний період 2014 року (77 одиниць), в т.ч. 26 одиниць становлять звернення отримані на особистому прийомі.
З загальної кількості звернень 9% вирішено позитивно, на всі інші звернення надані роз’яснення.
У структурі звернень, що надійшли до районної державної адміністрації переважають заяви з питань:
- соціального захисту – 94 одиниці (2014 – 34 од.)
- комунального господарства – 9 одиниць (2014 – 12 од.)
- аграрної політики і земельних відносин – 27 одиниць (2014 – 10 од.)
- житлової політики – 5 одиниць (2014 – 3 од.)
- праці і заробітної плати – 2 одиниці (2014 – 2 од.)
- охорони здоров'я – 4 одиниці (2014 – 4 од.)
На першому місці за кількістю звернень займають питання соціального захисту населення. Цією категорією громадян порушуються питання щодо надання матеріальної допомоги, призначення і виплата соціальної допомоги, забезпечення твердого палива, телефонізація помешкань громадян пільгової категорії тощо. З метою вирішення вищезазначених питань районною державною адміністрацією, жителям району, котрі звернулись та які мають групу інвалідності, малозабезпечені, багатодітні, онкохворі, учасники АТО та переселенці Луганської та Донецької областей надана та буде надаватися і надалі одноразова матеріальна допомога на лікування та вирішення соціально - побутових потреб. Протягом звітного періоду райдержадміністрацією з районного бюджету «Програма подолання бідності» надано матеріальну допомогу жителям району на суму 35100 грн.
На другому місці – питання аграрної політики. Порівняно з попередніми роками спостерігаємо значне зменшення звернень. На сьогодні та впродовж багатьох років найгостріше турбують громадян питання виділення земельних ділянок під індивідуальне будівництво, ведення садівництва, ведення особистого селянського господарства, отримання розрахунків за земельні та майнові паї, передача в оренду земельних ділянок, земельні конфлікти, тощо.
Районною державною адміністрацією з 1 січня 2013 року не вирішуються питання це - виділення земельних ділянок та земельних спорів у зв’язку з відсутністю відповідних повноважень. У цих випадках заявникам надається необхідна методична допомога та відповідні роз`яснення щодо порядку вирішення порушених питань та можливість оскарження прийнятих рішень в суді.
На третьому місці - питання комунального господарства. Найчастіше зустрічаються питання газифікації населених пунктів, електропостачання будинків та відключення за несплату, будівництва та ремонту доріг, вулиць, благоустрою населених пунктів, будинків та прилеглих до них територій, належного водопостачання тощо.
Протягом І кварталу 2015 року до райдержадміністрації повторних звернень не надходило.
Всі звернення, що надходять до районної державної адміністрації опрацьовуються та контролюються керівництвом, надаються відповідні доручення виконавцям. Авторам звернень обов’язково надається чітка, обгрунтована, повна відповідь з урахуванням строків, установлених законодавством. Реєстрація та розгляд письмових звернень громадян та звернень, одержаних під час особистого і виїзного прийомів керівництва районної державної ажадміністрації проводиться відповідно до Інструкції, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348 та здійснюється в комп’ютерній системі «Лотус».
За звітний період 12 звернень становлять колективні заяви, проти 2 одиниць за відповідний період минулого року.
Найчастіше колективні заяви надходять від мешканців району з питань аграрної політики та земельних відносин, підвищення тарифів на перевезення, комунального господарства тощо. Всього у І кварталі 2015 року до районної державної адміністрації звернулось 478 громадян (за відповідний період 2014 року 113 одиниць). На особистому прийомі керівництва районної державної адміністрації прийнято 26 звернень.
З органів влади вищого рівня протягом І кварталу 2015 року в районну державну адміністрацію надійшло 32% звернень від усієї кількості зареєстрованих заяв.
Протягом І кварталу 2015 року було здійснено перевірки в 2 структурних підрозділах районної державної адміністрації, а саме: у відділі освіти та управлінні агропромислового розвитку. За звітний період проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян в 2 сільських радах Вінницького району, а саме: Вінницько-Хутірській та Мало-Крушлинецькій. За наслідками перевірок складено відповідні довідки, де вказано на конкретні недоліки у роботі із зверненнями громадян, зазначено терміни та певні рекомендації щодо їх усунення.
На виконання п.7.8 ст.1 Указу Президента України 11 лютого 2014 року питання роботи зі зверненнями громадян розглядалось на колегії райдержадміністрації.
Райдержадміністрацією забезпечено виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України та п. 10 діючої Методики щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян. Проведено семінар-нараду з секретарями сільських та селищних рад 5 березня 2015 року на якому було розглянуто Постанову Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. №348 «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування», Постанову Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009р. №630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади», Указ Президента України від 3 липня 2009р. № 509/2009 п.2.4 «Про заходи із забезпечення додержання прав фізичних та юридичних осіб щодо одержання адміністративних (державних) послуг».
Питання виконавської дисципліни постійно піднімається на апаратних нарадах у керівництва районної державної адміністрації.
На виконання п.5 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року №109/2008 щодо забезпечення щомісячного проведення дня контролю, районною державною адміністрацією, в рамках перевірок організації роботи із зверненнями громадян в органах місцевого самоврядування, за І квартал 2015 року розглянуто стан виконання доручень керівництва по 3-ом зверненням.
Продовжує працювати постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, за І квартал 2015 року відбулося три її засідання.
Питання роботи із зверненнями громадян, організації їх особистого прийому знаходиться під постійним контролем керівництва районної державної адміністрації.