Найважливіша місія покладена на дошкільну освіту, оскільки сьогодні, як ніколи, зростає роль освіти у підготовці дитини до самостійного життя у світі, де кількість надзвичайних ситуацій постійно зростає, а екологічна ситуація погіршується. Тому, життєво необхідно озброїти дітей знаннями, вміннями і розумінням важливості збереження власного здоров'я.
Так, 25.01.2018 року, на базі ДНЗ «Ромашка» (директор Таїсія Щербина) з педагогами-дошкільниками Вороновицької об’єднаної територіальної громади, в рамках «Оперативної школи методичної служби» Вінницького району, поведена інструктивно-методична робота, щодо створення безпечного та нешкідливого розвивального середовища дітей дошкільного віку, умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я відповідно до санітарно - гігієнічних вимог та забезпечення їх дотримання.
Одним із способів такого забезпечення є проведення, згідно спільного Наказу МОН України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій «Про проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності в дошкільних, загальноосвітніх та професійно технічних навчальних закладах України» від 16.04.2014р., №462/204. Суть проведення «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» полягає в ефективній організації освітнього процесу, який дозволятиме дітям оволодіти основами знань про здоровий спосіб життя, формувати правила безпечної поведінки та дотримання їх у різних життєвих ситуаціях.
Світлана Коваль, методист КУ «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» ВРР та Ольга Гловацька, методист МК НМЦ ЦЗ та БЖ Вінницької області розкрили питання особистої та колективної безпеки, акцентували увагу на тому, що цей захід не потребує суворої регламентації, а його зміст залежить від місцевих умов, традицій, видів загроз, особливостей території, професійного досвіду педагогів та підготовленості дітей. Фахівці надали методичне забезпечення та слушні рекомендації.
Як правило, вчасні поради дорослих можуть справді допомогти дитині зберегти своє життя, зміцнювати здоров’я, усвідомлювати, що гратися можна не скрізь і не завжди, і що деякі заборони та правила — не примхи батьків і педагогів, а життєва необхідність.
Досвід дитинства багато в чому визначає доросле життя людини … «Ромашка» смт Вороновиці, один із поважних закладів району… Понад 70 років вирує життя у його колективі, для історії це лише мить, а для багатьох поколінь випускників та нинішніх педагогів – це незабутня подія, яка дарує цікаві спогади та яскраві будні, відкриває нові сторінки творчої діяльності. Проте, колективу доводиться чимало працювати, долати безліч труднощів, щоб досягти успіху. В нагоді стає прагнення створити для дошкільників атмосферу любові і радості, зробити життя вихованців цікавим і змістовним, допомогти побачити світ у різноманітті фарб, зробити все для того, щоб кожна дитина була здоровою та постійно перебувала у безпечних умовах …
І хоча науково-технічний прогрес — поняття суперечливе, оскільки несе з собою як багато позитивного, так і цілий ряд небезпек техногенного, природного, та біологічного характерів, саме наше байдуже ставлення до цих небезпек — ніщо інше, як усталена частина нашого буття. І змінити цю драматичну ситуацію зможе тільки все суспільство. Отже, основне завдання освіти і сім'ї — виховання з раннього дитинства здорового громадянина, який здатний самотужки й свідомо протистояти небезпекам і вести активне суспільне життя, відстоювати основні принципи безпечної реальності, діяльності та відпочинку.
Молодь повинна знати про світ небезпек, який її оточує, мінімізувати можливий ризик, жити в гармонії з собою та з природою, адже недаремно в основі терміну «безпека життєдіяльності» лежить співвідношення «людина - середовище - проживання».
В реальному житті це співвідношення порушується, і найчастіше жертвами нещасних випадків, аварій, стихійних лих стають діти. Як правило, вони не знають елементарних правил поведінки або просто бездумно та безпечно поводять себе на вулиці, на воді, в лісі, на дорозі, в побуті. Нерідко біда приходить і тоді, коли батьки залишають дітей без нагляду, не контролюють їхні розваги та не роз’яснюють про небезпеку тих чи інших дій. Разом з тим, діти і самі створюють небезпечні ситуації. Щоб протистояти такому явищу в суспільстві, треба озброїти підростаюче покоління певним багажем знань, забезпечити сприятливі умови для життя, навчання, дозвілля.
«Відповідальність за організацію роботи з питань охорони життя та здоров’я дітей покладається на керівника закладу дошкільної освіти. Усі інші працівники закладу несуть відповідальність у встановленому чинним законодавством порядку за виконання інструкцій з охорони життя і здоров’я дітей», — наголошує Світлана Коваль, методист КУ «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» ВРР.