Під час Всеукраїнського Форуму “Україна 30” на панелі “Інфраструктура” голова Укравтодору Олександр Кубраков заявив, що з урахуванням відремонтованих доріг у 2020 році та доріг, які будуть відремонтовані цього року, 37% всієї загальнодержавної дорожньої мережі країни будуть приведені до ладу.
“Багато хто казав, що 4000 км доріг неможливо побудувати в рамках одного року. Професіонали казали, що більше всього будували перед Євро-2012 – 2500 км. Але ми чесно порахували те, що ми зробили у 2020 році – це 4000 км доріг або 17% доріг загальножержавного значення. В цьому році ми продовжимо ставити рекорди. Можливо, у квітні ми скоригуємо свої плани і зробимо більше – не 4500, як ми анонсували, а більше на 2000. Вже готова проєктна документація, нам лише потрібно розібратися з джерелами фінансування. І якщо ми зробимо ці 4500, то разом з попереднім роком це буде 37% мережі доріг”, - сказав Кубраков.
На його думку, розвиток дорожньої мережі вже позитивно впливає на економіку України. Так, Кубраков відмітив, що оновлення доріг вплинуло на туризм.
“Особливо це відчутно по відгуках громад на півдні країни та у західних областях. Гірські курорти вже відчули позитивну динаміку з точки зору внутрішнього туризму. До речі, коли кажуть, що це наші люди поїхали на західні курорти, тому що закриті інши країни, то це не так – статистика Буковелю свідчить про те, що 60% туристів – це іноземці зі Східної Європи”, - сказав голова Укравтодору.
Кубраков заявив, що, згідно з даними логістичних компаній у розрізі окремих областей, на траснпортних засобах Укрпошти в рази падають витрати на обслуговування, тому що машини їдуть швидше, витрат на ремонт та пальне меншає.
“За два роки ми зробимо те, що не вдалося зробити за попередні 10. Наприклад, у Луганській та Херсонській областях та інших”, - сказав він.
Кубраков також відмітив, що на адресу Укравтодору лунало багато критики через процес закупівель, переформатування ринку, але це робилось для того, аби на ринку зявились правила.
“І якщо говорити про вартість одного кілометру, то ми порівняли витрати 2019 і 2020 років та розлили їх на кількість кілометрів, введених в ескплуатацію, і вявилося, що вартість ремонту впала на 19%”, - повідомив він.
Також Кубраков озвучив плани щодо “мегапроєктів”. Так, в середені 2021 року буде завершено проєктування двох ділянок Київської окружної дороги та почнеться будівництво. Крім того, почнеться ремонт траси М-30, яка з’єднає схід та захід країни, та почнеться будівництво нового пункту контролю між Україною та Польщею разом з будівництвом нової дороги. Буде подубовано новий пункт і на кордоні з Молдовою, а на маршрут Київ - Кишинів вже оголошені тендерні процедури.