Потреба у дизелі (254 тис. тонн) буде покрита за рахунок максимальних обсягів імпорту і за умови збільшення пропускної спроможності автомобільних переходів та залізничного перевантаження.Про це у Facebook повідомила перша віцепрем’єр-міністерка – міністерка економіки України Юлія Свириденко.
«Минулого року Україна імпортувала 82% від усього обсягу споживання пального. Це 9,6 млн тонн. Імпорт здійснювався чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним. Тепер морські поставки заблоковані агресором, залізницею везти обсяги по широкій колії немає звідки та як (раніше поставки були з рф та білорусі), а трубопровідний транспорт теж не працює, бо дизель у ньому був з росії», – йдеться у її повідомленні.
Нині з доступних шляхів транспортування палива залишився автомобільний, але до війни він забезпечував лише 3% поставок, роз’яснила перша віцепрем’єрка.
Відтак Україна була вимушена збільшити об'єми автоперевезення пального у травні до березня у 15 разів, залізничні та річкові перевезення – в 5 разів. Проте цього не достатньо, адже ситуація погіршується тим, що ворог зруйнував паливну інфраструктуру включно з Кременчуцьким НПЗ.
«Востаннє логістичні проблеми такого масштабу наша країна вирішувала у 1943-1944 рр. Працюємо над вузлами перевантаження на залізниці; будуємо нестандартні логістичні маршрути через порти Чорного моря, Балтики та Адріатики», – зазначила урядовиця.
За її словами, є можливість збільшити перевалку пального через Польщу з 60 до 200 тис. тон на місяць. Уряд щоденно комунікує з операторами ринку, відслідковує ситуацію та оперативно реагує на загрози, запевняє вона.
Раніше Свириденко повідомляла про зустріч з міністром розвитку і технологій Польщі Вальдемаром Будою, під час якої йшлося про страхування іноземного транспорту для ввезення пального на територію України.