Перед покупкою обов'язково з'ясуйте:
- найменування та місцезнаходження продавця
- основні характеристики продукції
- ціну
- порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки
- порядок повернення/ обміну.
Забезпечити свою покупку в Інтернеті можна за допомогою відправлення товару з післяплатою.
Післяплата – спосіб розрахунку, коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. При післяплаті можна оглянути товар прямо у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов.
Повернення оплати через банк.
Якщо Ви оплатили покупку в Інтернеті, а продавець не відправив куплений товар - зверніться до свого банку із заявою про повернення сплачених коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує подальші дії та проведе розслідування. Якщо через банк повернути гроші не вдалося - звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.
Що робити якщо Інтернет-магазин відмовляється від обміну/повернення товару?
Щоб повернути/обміняти придбаний в Інтернет-магазині товар:
- збережіть документ, що підтверджує оплату/отримання товару;
- переконайтеся, що товар зберігся у первісному вигляді;
- протягом 14 днів з дня купівлі зверніться до продавця з вимогою повернути/обміняти товар.
Повідомте, як можна забрати товар – витрати за пересилку покладаються на продавця або за домовленістю сторін.
Якщо продавець відмовляється прийняти/ обміняти товар:
- переконайтеся, що володієте інформацією про суб'єкта господарювання, який здійснив продаж;
- зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання.
Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.
Якщо ціна товару (послуги) на ціннику і у чеку не співпадає
Інформація про ціну товару повинна бути надана споживачеві до придбання товару (послуги).
Цінник має бути:
- чіткий і простий для розуміння.
- відображає ціну кожної одиниці або категорії продукції.
- включає всі податки та платежі, які сплачуються під час придбання.
ПАМ'ЯТАЙТЕ! Нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
При виникненні непорозумінь при розрахунку за товар:
1) Зверніться до адміністрації магазину з вимогою повернути різницю між ціною на ціннику та у чеку.
2) У випадку відмови - зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України або до суду за місцем проживання.
Більше інформації тут: https://pravo.minjust.gov.ua/ua/programs/prava-spozhivacha
Куди звернутися за допомогою?
Якщо дотримання наших рекомендацій не допомогло, і ваше право було порушено – звертайтеся:
Цілодобова гаряча лінія Держпродспоживслужби:
044 364 77 80
Адреси (телефони) територіальних органів Держпродспоживслужби
Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги:
0 800 213 103