Об’єднані територіальні громади (ОТГ) запрошуються до участі у другій хвилі спеціальної програми «Школа 3.0. Об’єднані громади», що впроваджується Центром інноваційної освіти «Про.Світ» за підтримки Програми «U-LEAD з Європою».
Програма «Школа 3.0. Об’єднані громади» орієнтована на розвиток автономії шкіл та їхньої організаційної культури. Мета програми – розвиток освіти у громаді через ефективну, прозору та довірливу взаємодію між органом управління освітою ОТГ та школами, а також між усіма учасниками освітнього процесу у кожній школі, що бере участь у програмі.
Програма пропонує учасникам професійний менторський супровід, допомогу в розробці та реалізації стратегії розвитку освіти, формування дієвого освітнього сектору в ОТГ та налагодження ефективної комунікації між усіма учасниками освітнього процесу цієї ОТГ.
Загальна тривалість програми з січня по грудень 2019 року.
Для кого програма «Школа 3.0»?
До програми «Школа 3.0. Об’єднані громади» запрошуються не окремі школи або їхні представники, а об’єднані територіальні громади, які подають комплексну заявку.
ВАЖЛИВО! Учасниками можуть бути ОТГ з кількістю населення не менше 5 тис., які мають сформований діючий орган управління освітою. Перевага надається громадам, які не брали участь в програмах міжнародної технічної допомоги.
Якщо ваша громада вже подавала заявку на першу хвилю програми, заповнювати анкету для другої хвилі не потрібно – анкети першої хвилі також є дійсними для участі у другій хвилі.
Як взяти участь у конкурсному відборі?
Для участі у відборі від однієї ОТГ подають спільну заявку три сторони:
директор опорної школи або великої школи (більше ніж 300 учнів) в межах ОТГ;
директор ще однієї школи незалежно від статусу та кількості учнів;
керівник місцевого органу управління освітою.
Кожна сторона самостійно заповнює анкету, в якій вказуються дві інші сторони. Заявка бере участь у конкурсі, якщо організатори отримали анкети від усіх трьох сторін в межах однієї ОТГ.
Анкета заповнюється особисто директорами двох шкіл та тим представником органу управління освітою, який має намір взяти участь у програмі.
Анкета - за посиланням: https://goo.gl/forms/5i3kBMrnb6DBCy163
Прийом заявок триває по 4 лютого 2019 року (включно).
Якщо у вас виникнуть питання стосовно програми, пишіть нам:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Конкурсний відбір
Організатори вивчають заявки та обирають ті, які найкраще відповідають вимогам програми (максимум 2 громади з одної області). Попередній відбір триває до 10 лютого 2019 року.
Заявники, які проходять попередній відбір, запрошуються на skype-співбесіди. Пізніше організатори здійснять гостьовий візит до громади для знайомства з командами шкіл, керівником відділу освіти. У результаті з одної області обирається лише одна ОТГ для участі у програмі.
Старт програми – 1 березня 2019 року.
14 березня 2019 року у Києві відбудеться одноденна подія старту програми, на яку буде запрошено переможців конкурсу. На зустрічі має бути присутній один представник команди ОТГ - обов’язково представник керівної ланки (один з директорів шкіл або представник органу освіти).
Учасники програми від однієї ОТГ:
директор та команда вчителів опорної школи або школи, в якій навчається більше 300 учнів;
директор та команда вчителів іншої школи у цій ОТГ незалежно від статусу школи та кількості учнів;
керівник органу управління освітою цієї ОТГ незалежно від статусу та назви органу.
Директори працюватимуть у своїх школах з командою активних вчителів, які мають складати не менше 10% колективу школи.
Що отримають учасники програми?
Директор школи:
– навички з фасилітації роботи з командою, її мотивації;
– методики збору та аналізу потреб вчителів, батьків, учнів;
– інструменти для створення у школі та довкола неї атмосфери довіри та безпеки;
– інструменти для досягнення школою фінансової автономії;
– інструмент зворотнього зв’язку для вчителів від колег та учнів як метод вдосконалення навчального процесу;
– обмін досвідом між школами;
– знання та навички для впровадження управлінської автономії.
Вчителі шкіл:
– знання та практичні навички формування та реалізації проектів;
– вміння працювати спільно в командах, перенесення цієї практики на роботу в класі;
– знання можливостей педагогічної автономії;
– нові формати викладання.
Батьки учнів:
– залучення до формування стратегії школи;
– врахування та втілення їхніх потреб щодо школи;
– довірливі відносин між батьками та школою, які сфокусовані на успішності учнів.
Учні:
– залучення до формування стратегії школи;
– врахування їхнього бачення та потреб щодо навчання;
– відносини “рівний рівному” з вчителями;
– уроки, які формуються на базі зворотнього зв’язку від учнів вчителям та допомагають напрацювати ключові компетенції.
Керівник органу управління освітою:
– інструменти для розробки та реалізації короткотермінової стратегії розвитку освіти;
– системність у роботі над потребами шкіл.
Громада:
– оптимізацію витрат;
– формування освітньої стратегії ОТГ на базі потреб громади.