В Україні стартує масштабне оновлення вантажних залізничних вагонів за програмою президента Володимира Зеленського «Велике будівництво».
Про це повідомляє ICTV у програмі «Факти».
Планується закупити понад 45 тисяч вагонів українського виробництва на 100 мільярдів гривень.
Наказ Мінінфраструктури про списання вагонів, термін дії яких вичерпався, вже готовий, залишилося його підписати.
Нині в Україні, за даними УЗ, курсують 174 тисячі вантажних вагонів, з яких 95 тисяч давно вичерпали нормативний термін служби. Середній вік вагона на УЗ – близько 40 років, хоча термін експлуатації —максимум 30 років.
Утримувати зношені вагони залізниці, за словами заступника директора Департаменту комерційної роботи АТ "Укрзалізниця" Валерія Ткачова, набагато дорожче, бо вони ламаються непередбачувано, а позапланові ремонти — це додаткові витрати.
Оновлювати парк вагонів, за словами радника міністра інфраструктури Івана Федорка, будуть в рівних долях "Укрзалізниця" і приватні власники. Таке оновлення відбуватиметься вперше за 30 років Незалежності.
Як зазначається, машинобудівна промисловість країни отримає настільки велике замовлення вперше за часи незалежності. Ця галузь в Україні наразі перебуває у затяжній кризі: за цей рік випустили тільки 1213 вагонів, виробництво скоротилося майже на 60% порівняно з 2020 роком. А ще з десяток років тому заводи за рік випускали по 50 тисяч вагонів і продавали їх за кордон. Нині вагонобудівники сподіваються, що масштабне оновлення на залізниці дасть поштовх і для їхньої галузі, і для кількох суміжних.
«Вагон – це повністю український виріб. В Україні видобувають руду, роблять з неї метал, виготовляють усі компоненти. Як тільки держава купує бодай один вагон – запускається цілий ланцюг промислових підприємств. Якщо ми чуємо, що Укрзалізниця та Міністерство інфраструктури мають плани будувати понад 40 тисяч вантажних вагонів в Україні – це дуже хороші плани, які варто підтримати, тому що це запустить виробництво в Україні транспортного машинобудування і це дасть роботу українським громадянам», — зазначив заступник голови комітету ВРУ з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський.
Масштабне оновлення української залізниці мають розпочати вже з наступного року.
Нагадаємо, цього року у присутності президента Володимира Зеленського було підписано меморандум щодо залучення експортного фінансування на модернізацію УЗ.