Для забезпечення стабільного електропостачання та збалансованої роботи енергетичних ринків громадянам необхідно вчасно розраховуватись за отримані комунальні послуги. Адже, незважаючи на пандемію вірусу COVID-19 та запровадження в Україні карантину, виробники та постачальники електроенергії продовжують працювати у штатному режимі та забезпечувати населення електроенергією.
Обов’язок оператора системи розподілу – забезпечити споживачів електропостачанням, а обов’язок споживачів – своєчасно оплатити ці послуги через постачальника електричної енергії. Це передбачено Законом України «Про ринок електричної енергії» і Правилами роботи роздрібного ринку електроенергії. Тож Держенергонагляд закликає споживачів електричної енергії з відповідальністю поставитись до ситуації та виконувати свої зобов'язання – вчасно сплачувати за комунальні послуги задля збереження цілісності енергосистеми України, забезпечення надійного та безперервного постачання електроенергії споживачам.
Нагадаємо, Уряд прийняв рішення про тимчасову заборону нарахування пені за несвоєчасну оплату комунальних послуг та відключення електроенергії на період дії карантину. У зв'язку з цим, Держенергонагляд звернувся до операторів систем розподілу електричної енергії й електропостачальних організацій та наголосив на необхідності дотримання вимог законодавства і відповідно до нього не обмежувати та/або не припиняти постачання електричної енергії споживачам на період дії карантину та протягом 30 днів з дня його відміни.
Користуючись цією ситуацією, під час карантину рівень оплати послуг з електропостачання критично погіршився. Слід пам’ятати, що через накопичення боргів оператори системи розподілу й електропостачальні організації не матимуть можливості закуповувати необхідні обсяги електроенергії у виробників, а виробники електричної енергії не зможуть закупити паливо для роботи електростанцій. Також існує висока ймовірність невиконання інвестиційних та ремонтних програм на електричних станціях та мережах. Зі свого боку, це може спричинити знеструмлення населених пунктів, оскільки погіршення технічного стану електромереж, автоматичне відключення аварійних ділянок призводить до технічної неможливості розподілу електричної енергії до об’єктів споживачів.
Тому, щоб світло було у кожній оселі споживачі повинні підтримувати стабільність інфраструктури країни в умовах боротьби з поширенням коронавірусу та своєчасно оплачувати рахунки за електроенергію.
Водночас повідомляємо, що в сучасних умовах карантину та режиму надзвичайної ситуації оплатити платіжки за комунальні послуги можна дистанційно. Уся інформація щодо дистанційного обслуговування клієнтів, подання показників лічильників, сплати за комунальні послуги розміщена на офіційних вебсайтах операторів систем розподілу електричної енергії.
Довідково:
Міністерством цифрової трансформації України спільно із сервісом онлайн-платежів та переказів Portmone.com розроблено освітній серіал «Оплата комуналки онлайн. Залишайся вдома».
В серіалі висвітлено теми оплати комунальних платежів на сайтах комунальних підприємств, за допомогою платіжного сервісу, а також на сайтах банках та мобільних застосунках банків.
Даний серіал доступний за посиланням.