Засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики відбулося 8 квітня в режимі відеоконференції.
Члени Комітету розглянули у другому читанні проекти законів, що стосуються митного оформлення транспортних засобів, ввезених на територію України до 31 грудня 2020 року і справляння відповідних податків та зборів: «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов’язкових платежів, об'єктом оподаткування якими є транспортні засоби» (№ 4643-д) і «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України» (№ 4644-д).
Народний депутат Олександр Ковальчук, представляючи законопроекти, зауважив: «Проекти спрямовані на вирішення проблеми, якій вже близько десяти років. Ми враховували саме ті правки і пропозиції, які стосувались розробки механізму, який дозволить українцям - власникам «євроблях» якомога швидше, прозоро, без корупційних схем і просто схем, розмитнити свої транспортні засоби».
До законопроекту №4643-д надійшло 77 пропозицій народних депутатів. Робочою групою Комітету було додатково напрацьовано 10 правок. Загалом пропонується врахувати 35 пропозицій і відхилити 52.
Зокрема, однією з комітетських правок пропонується виключити норму щодо необхідності розробки та затвердження Кабінетом Міністрів тимчасового порядку виконання митних формальностей при митному оформленні транспортних засобів, оскільки в ньому немає потреби.
Олександр Ковальчук також зауважив, що більшість правок вносились до двох законопроектів синхронно.
Розглядаючи законопроект №2644-д, Комітет підтримав правку, згідно з якою під митне оформлення транспортних засобів за процедурою, передбаченою цим законопроектом, не підпадають транспортні засоби, що класифікуються за товарними підпозиціями: 870310, 870340 і 871610.
Комітет затвердив порівняльні таблиці до законопроектів і ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти обидва законопроекти у другому читанні і в цілому.
Також Комітет розглянув у другому читанні проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо скасування оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді виплати за виробництво та/або розповсюдження реклами та удосконалення порядку оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання нерезидентами електронних послуг фізичним особам» (№ 4184).
Голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики і один із авторів законопроекту Данило Гетманцев зупинився на низці спірних питань, які виникли під час опрацювання законопроекту до другого читання. Зокрема, вони стосувалися оподаткування освітніх послуг.
Данило Гетманцев наголосив, що у законопроекті дається визначення електронних послуг і орієнтовний перелік таких послуг, однак, він не розширює об’єкт оподаткування податком на додану вартість (ПДВ), а лише пропонує особливий, спрощений, механізм реєстрації і сплати ПДВ для надавачів електронних сервісів. Також передбачено пільгу для надавачів освітніх електронних послуг, яка поширюється, як на резидентів, так і нерезидентів.
Свою думку з даного питання висловив голова Комітету з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак, який зазначив, що не заперечує проти оподаткування ПДВ освітніх послуг, які надаються нерезидентами. Водночас, він звернувся з проханням звільнити від сплати ПДВ послуги, які стосуються освітньої періодики, наукової періодики і доступу до наукометричних баз даних.
Під час обговорення народні депутати висловлювалися за звільнення від оподаткування надання усіх освітніх послуг, що надаються в електронному вигляді фізичним особам.
Голова Комітету зауважив, що ліцензовані освітні послуги, згідно з чинним законодавством, звільнені від оподаткування і це пропонується залишити незмінним. Також залишається чинною норма, що надавач послуг є платником податку лише у тому випадку, якщо обсяг його операцій перевищує один мільйон гривень за останні 12 місяців.
За його словами, пропонується запровадити додаткову пільгу - звільнити від ПДВ «постачання освітніх послуг шляхом доступу до публічних освітніх та інформаційних ресурсів в мережі інтернет з галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти».
Також було обговорено норми законопроекту, якими пропонується скасувати, так званий, податок на репатріацію для надавачів рекламних послуг.
Комітет ухвалив рішення врахувати у порівняльній таблиці до законопроекту №4184, підготовленій до другого читання, 60 пропозицій, поданих народними депутатами, а також пропозиції, оголошені під час засідання. Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти законопроект у другому читанні та в цілому з необхідними техніко-юридичними правками.