Члени Комітету на засіданні 16 вересня розглянули проекти законів України про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки, №3899, і альтернативний проект №3899-1.
Під час засідання зазначалося, що обидва проекти розроблено з метою реалізації Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (від 14 липня 2020 року №768-IX), яким передбачається створення такого фонду.
Законопроекти спрямовані на доповнення Бюджетного кодексу України відповідними нормами задля спрямування коштів, отриманих від платежів за ліцензії на організацію та проведення азартних ігор та на випуск і проведення лотерей, на соціальні цілі.
Зокрема, проектами законів пропонується:
- створення Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки в складі Спеціального фонду Державного бюджету України;
- спрямування відрахувань щорічних ліцензійних платежів на здійснення діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор та за ліцензії на випуск і проведення лотерей до цього Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки;
- спрямування 50% платежів за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор в казино та на гральні столи, гральні автомати, а також 100% платежів за ліцензії на букмекерські пункти до бюджетів місцевого самоврядування за місцезнаходженням відповідного грального закладу (казино, залу гральних автоматів, букмекерського пункту);
- використання акумульованих Державним фондом коштів на фінансування: медицини, спорту, освіти, культури та науки з визначенням цільового спрямування платежу за конкретний вид ліцензії.
Також, у проектах законів визначено, що кошти Державного фонду підтримки медицини, спорту, освіти, культури та науки спрямовуються, зокрема на:
підтримку масового, дитячого, дитячо-юнацького, резервного спорту, спорту вищих досягнень, спорту інвалідів та ветеранів; фінансування заходів, спрямованих на популяризацію здорового способу життя, розвиток олімпійських, неолімпійських видів спорту та спорту інвалідів; розбудову спортивної інфраструктури, у тому числі будівництва та модернізації спортивних споруд за рахунок отриманих доходів від платежів за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності.
Члени Комітету зазначили, що відмінністю основного проекту №3899 та альтернативного №3899-1 є пропозиція щодо спрямовування коштів Державного фонду, поряд з медициною, спортом, освітою, культурою та наукою, на фінансування туризму, а також визначення, що до доходів загального фонду бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, міст Києва та Севастополя, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад належать:
50% отриманих доходів від податку на прибуток підприємств в частині оподаткування доходу від діяльності з організації та проведення азартних ігор;
платежі за ліцензію на букмекерські пункти, 50% платежів за ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор в казино та 50% платежів з ліцензії на гральні столи та гральні автомати, що зараховується до бюджетів місцевого самоврядування за місцезнаходженням відповідного грального закладу (казино, букмекерського пункту, залу гральних автоматів).
Народні депутати зауважили, що у Законі України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» №768-IX не передбачена підтримка туризму із зазначеного Державного фонду.
Тобто у разі прийняття альтернативного проекту №3899-1, необхідно вносити відповідні зміни до Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» для приведення його у відповідність до Бюджетного кодексу України.
Члени Комітету також запропонували врахувати на направити до Комітету з питань бюджету пропозиції Національного олімпійського Комітету, зокрема щодо узгодження термінології положень обох проектів із Законом України «Про фізичну культуру і спорт».
За результатами розгляду члени Комітету прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект № 3899 з пропозиціями Комітету, а проект №3899-1 відправити суб’єктам законодавчої ініціативи на доопрацювання.
Відповідний висновок Комітету надіслано до Комітету з питань бюджету, як головного Комітету.