Українське суспільство має підтримувати бізнес, купуючи українські товари. Це філософія, закладена в економічну платформу «Зроблено в Україні». Про це зазначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час відповідної панелі у межах форуму «Життя регіонів в умовах війни».
«Майже півтора місяця пройшло зі старту ініційованої Президентом України Володимиром Зеленським всеукраїнської економічної платформи «Зроблено в Україні». В її основі — філософія всебічної підтримки вітчизняного бізнесу», — зауважив Денис Шмигаль.
Прем’єр-міністр повідомив, що в результаті аналізу споживання товарів в інших країнах було виявлено, що близько 70% від усієї продукції населення купує у власних виробників. Тим часом в Україні цей відсоток удвічі нижче.
«Філософія платформи полягає в стимулюванні виробництва й активізації попиту. Від насичення внутрішнього ринку нашими товарами до нових експортних можливостей. Від започаткування невеликої власної справи до розвитку потужних підприємств, де працюють сотні людей. Це потрібно не лише бізнесу, це потрібно кожному українцю», — наголосив очільник Уряду.
Прем’єр-міністр зауважив, що кумулятивний ефект від цього буде складатися з кількох основних факторів. Серед них зростання базової сили держави, в тому числі військової, а також фінансова стійкість.
«Купуючи українське, ми повертаємо 40% коштів назад до бюджету. Нагадаю, що саме з внутрішніх ресурсів Україна зараз фінансує сектор безпеки та оборони. Тобто це наш спільний внесок у перемогу», — підкреслив Денис Шмигаль.
Ще один фактор — це створення передумов для збереження людського капіталу. Зокрема, для повернення українців з-за кордону, адже тільки так можна відбудувати країну та розпочати зростання.
«Також це чіткий сигнал світу, що українцям є чим пишатися, є що запропонувати, є чим конкурувати. Це самоповага та повага наших міжнародних партнерів і друзів», — відзначив Прем’єр-міністр.
Як зауважив Глава Уряду, на розвиток вітчизняних виробничих потужностей можна впливати за чотирма основними напрямками: програми стимулювання попиту, доступні кредити і гранти, залучення інвестицій в реальний сектор економіки, а також розвиток переробки, що орієнтована на експорт.
«Понад 45 млрд грн передбачено на різні програми допомоги бізнесу в державному бюджеті цього року. Уперше закладена така сума, і це може додати 1% до українського ВВП», — сказав Денис Шмигаль.
Крім того, держава започаткувала програму компенсацій аграріям за купівлю української сільгосптехніки. Надалі програма буде поширюватися на всю техніку, вироблену в Україні. Як відзначив Прем’єр-міністр, це чіткий сигнал усім виробникам української техніки.
«На ринку публічних закупівель є успішні кейси, коли громади ефективно стимулюють вітчизняних виробників. Таких прикладів буде більше. Повинно бути не менше 20% локалізації під час закупівель комунальної техніки, енергетичного обладнання, міського та залізничного транспорту», — наголосив Денис Шмигаль.