ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Детального плану території для будівництва спортивно-стрілецького комплексу та об'єктів громадського призначення без постійного перебування людей на території Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, за межами населеного пункту
ЗАМОВНИК СЕО:
Замовником проекту є Вінницька РДА.
Юридична адреса: 21036, м.Вінниця, вул.Хмельницьке шосе, 17
Телефон: (0432) 67-01-93
Телефон/факс: 66-07-09
Електрона пошта райдержадміністрації:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
ВИД ТА ОСНОВНІ ЦІЛІ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ, ЙОГО ЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДОКУМЕНТАМИ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ.
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка розробляється з метою визначення планувальної організації та функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Детальний план території для будівництва спортивно-стрілецького комплексу та об'єктів громадського призначення без постійного перебування людей на території Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, за межами населеного пункту розробляється з метою визначення функціонального призначення земельної ділянки для розміщення спортивно-стрілецького комплексу.
Детальний план розроблено на підставі: Розпорядження голови Вінницької районної державної адміністрації від 25 листопада 2020 року № 332 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території для будівництва спортивно-стрілецького комплексу та об'єктів громадського призначення без постійного перебування людей на території Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, за межами населеного пункту»; викопіювання із схеми планування території Вінницького району, Вінницької області з виділенням земельних ділянок загальною площею 5,1212 га з метою розроблення детального плану території для будівництва спортивно-стрілецького комплексу та об'єктів громадського призначення без постійного перебування людей на території Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, за межами населеного пункту (М 1:25000); Трьохсторонньої угоди про добросусідство від 05 вересня 2019 року між ТОВ «Спортивно-стрілецький клуб ЮЕнДжі», ПАТ Стрижавський кар’єр»,ТОВ «Стрижавський граніт» і ТОВ «БЕТОН-ЦЕНТР», якою передбачається та допускається експлуатація об'єктів у вибухонебезпечній зоні кар’єру та інших нормативних документів.
При розробленні детального плану території враховуються програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проектна документація, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів, заяви щодо забудови та іншого використання території.
ТЕ, ЯКОЮ МІРОЮ ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ ВИЗНАЧАЄ УМОВИ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ АБО ОБ’ЄКТІВ, ЩОДО ЯКИХ ЗАКОНОДАВСТВОМ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ОЦІНКИ ВПЛИВУ НА ДОВКІЛЛЯ (У ТОМУ ЧИСЛІ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ, РОЗМІРУ, ПОТУЖНОСТІ АБО РОЗМІЩЕННЯ РЕСУРСІВ).
Ділянка, на яку розроблені проектні рішення детального плану території, розташована на території Стрижавської селищної ради (кадастрові номери земельних ділянок 0520655900:07:009:0040, 0520655900:07:009:0041, 0520655900:07:009:0034).
Цільове призначення земельних ділянок, які входять в межі розробленого детального плану території – код КВЦПЗ 01.03, для ведення особистого селянського господарства, категорія земель – землі сільськогосподарського призначення. При інженерному забезпеченні та вдосконаленні транспортної інфраструктури виникає необхідність будівництва спортивно-стрілецького комплексу та об'єктів громадського призначення без постійного перебування людей, майданчиків для паркування транспортних засобів і збору сміття, стоянки велосипедів, очисних споруд, об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури та виконання благоустрою.
Загальна площа в межах розроблення детального плану території із включенням площі, що знаходиться в межах охоронних та санітарно-захисних зон складає 5,1212 га.
За метеорологічними умовами територія Стрижавської селищної ради, включно ділянка в межах розроблення детального плану території, відноситься до територій з помірним потенціалом забруднення атмосферного повітря.
Територія розроблення детального плану потрапляє до наступних санітарно- захисних зон:
- Стрижавське родовище мігматитів ‒ об'єкт II класу небезпеки розміром 500,0 м;
- асфальтобетонний завод ‒ об'єкт I класу небезпеки розміром 1000,0м;
- з південної сторони бетонний вузол ‒ об'єкт IV класу небезпеки розміром 100,0 м.
ЙМОВІРНІ НАСЛІДКИ:
Будівництво спортивно-стрілецького комплексу та об'єктів громадського призначення без постійного перебування людей, що розглядається, визначатиме наступний вплив на навколишнє середовище.
Вплив на клімат і мікроклімат. Впливів на клімат не очікується.
Вплив на повітряне середовище. Вплив на повітряне середовище в ході будівництва об’єкта очікується від наступних джерел викиду забруднюючих речовин:
- двигуни внутрішнього згорання будівельної техніки і автотранспорту, які працюють на дизельному пальному;
- розвантаження будівельних матеріалів (щебеню, піску та інш.) та земляні роботи;
- зварювальні роботи;
- фарбувальні роботи.
Після закінчення будівельних робіт перелічені джерела викиду припинять існування.
Шумове навантаження. Джерелами шуму в період експлуатації спортивно-стрілецького комплексу є зброя, з якої будуть проводитися навчання із стрільби.
Вплив на земельні ресурси і ґрунти. Детальним планом території визначені межі земельної ділянки рекомендованою граничною площею 5,1212г. Перед проведенням будівельних робіт будуть проведені вишукувальні роботи, в результаті яких визначиться необхідність зняття родючого шару ґрунту (за наявності) або відсутність такої необхідності.
Вплив на водне середовище. До впливів планованої діяльності на водне середовище відноситься споживання води питної якості на господарсько-побутові потреби, утворення господарсько-побутових стічних вод від сантехнічних пристроїв, утворення поверхнево-зливових стічних вод.
Вплив на рослинний і тваринний світ. Територія планованого спортивно-стрілецького комплексу буде облаштовуватися з виконанням заходів щодо озеленення (насадження газонів, кущів, дерев). Вплив на тваринний світ не відбуватиметься.
Вплив на техногенне середовище. Негативного впливу на найближчі техногенні об’єкти не очікується.
Відходи виробництва. В період будівельних робіт утворюватимуться: будівельне сміття, вийнятий ґрунт, залишки використаних електродів, обрізки використаного кабелю, залишки лакофарбових виробів, використані пакувальні матеріали, тверді побутові відходи.
В період експлуатації спортивно-стрілецького комплексу передбачається утворення таких відходів: відходи прибирання території, тверді побутові відходи. Всі відходи повинні збиратися на спеціально виділених місцях та передаватися спеціалізованим організаціям згідно укладених договорів для подальшого поводження.
Впливів на соціальне середовище. Найближча житлова забудова знаходиться на відстані понад 1 км від ділянки, що розглядається. Умови життєдіяльності та стан здоров’я місцевого населення в період будівництва та експлуатації об’єкта спортивно-стрілецького комплексу не погіршаться.
ВИПРАВДАНІ АЛЬТЕРНАТИВИ, ЯКІ НЕОБХІДНО РОЗГЛЯНУТИ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЯКЩО ДОКУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ НЕ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО.
З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО детального плану земельної ділянки передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без впровадження проектних змін, тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування.
ДОСЛІДЖЕННЯ, ЯКІ НЕОБХІДНО ПРОВЕСТИ, МЕТОДИ І КРИТЕРІЇ, ЩО ВИКОРИСТОВУВАТИМУТЬСЯ ПІД ЧАС СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ.
При виконанні СЕО заплановано провести наступні дослідження:
- виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров’я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності на об’єкті, з урахуванням існуючої екологічної ситуації в регіоні.
Під час стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватися такі методи та критерії:
- метод цільового аналізу - дозволить встановити відповідність рішень проекту містобудівної документації екологічним цілям, визначеним містобудівною документацією та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування;
- аналіз на відповідність містобудівної документації вимогам ДБН, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища;
- врахування зауважень та пропозицій до проекту містобудівної документації.
ЗАХОДИ, ЯКІ ПЕРЕДБАЧАЄТЬСЯ РОЗГЛЯНУТИ ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ, ЗМЕНШЕННЯ ТА ПОМ’ЯКШЕННЯ НЕГАТИВНИХ НАСЛІДКІВ ВИКОНАННЯ ДОКУМЕНТА ДЕРЖАВНОГО ПЛАНУВАННЯ.
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.
Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків:
-для зменшення шумового забруднення планується обладнати спортивно-стрілецький комплекс сучасним обладнанням з низькими шумовими характеристиками;
-для очищення утворюваних господарсько-побутових і поверхневих стічних вод передбачається обладнати на території окремі очисні споруди;
-відходи виробництва планується збирати на спеціально виділених місцях та передавати спеціалізованим організаціям згідно укладених договорів для подальшого поводження. На проектованій ділянці передбачається влаштування спеціального майданчику для контейнерів з побутовими відходами;
-на території планованого спортивно-стрілецького комплексу планується благоустрій і озеленення;
-заплановане постійне проведення моніторингових досліджень стану атмосферного повітря та ґрунтів, якості стічних поверхневих вод. Перевищення нормативних показників впливу на навколишнє середовище при виконанні передбачених природоохоронних заходів не передбачається.
ПРОПОЗИЦІЇ ЩОДО СТРУКТУРИ ТА ЗМІСТУ ЗВІТУ ПРО СТРАТЕГІЧНУ ЕКОЛОГІЧНУ ОЦІНКУ.
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено;
3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу;
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом;
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності – 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
ОРГАН, ДО ЯКОГО ПОДАЮТЬСЯ ЗАУВАЖЕННЯ І ПРОПОЗИЦІЇ, ТА СТРОКИ ЇХ ПОДАННЯ.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану земельної ділянки подаються до:
Вінницької районної державної адміністрації.
21036, м.Вінниця, вул.Хмельницьке шосе, 17
Електрона пошта райдержадміністрації:
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.