Пошук по сайту

Архів новин

Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
42907474
Сьогодні
Вчора
На цьому тижні
Минулого тижня
Цього місяця
Попередній місяць
Весь час
22288
52293
156922
42488754
867794
489539
42907474

Ваш IP: 3.22.130.228
26 грудня 2024 12:56

Гратись і розвиватись по-сучасному …

Гра сприяє вихованню, навчанню, відпочинку, відновленню сил, емоційному зарядженню, коригуванню набутого досвіду. Гра для дитини – це обставини, в яких вона почувається вільно, розкуто, емоційно піднесено. Саме в такій невимушеній ситуації, помітно для себе без напруження і втоми діти набувають соціального досвіду, вчаться думати, працювати, творити.

Враховуючи те, що одним із пріоритетних напрямів діяльності дошкільних навчальних закладів є формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми, днями на базі ДНЗ «Веселка» с.Лука Мелешківська завідувач Валентина Бевз, методисти Комунальної установи «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» Вінницької районної ради, Тетяна Григораш  і  Світлана Коваль, провели запланований семінар-практикум для вихователів середніх-старших груп та практичних психологів ДНЗ району, на тему: «Засоби освітнього впливу на особистість дитини: творча гра, художня література».

Мета заходу підвищити практичний та фаховий рівень педагогів району, щодо питань компетентності інноваційної діяльності. Розширити знання про практичне використання різних форм роботи, вправляти у вмінні використання у навчально-виховному процесі соціо-ігрової технології.

Під час теоретичної частини Світлана Анатоліївна наголосила про виховне значення творчої гри, що саме гра як провідний вид діяльності дитини поєднує в собі як загальні для будь-якої соціальної діяльності ознаки (цілеспрямованість, усвідомленість, активну участь), так і специфічні (свобода і самостійність, самоорганізація, наявність творчої основи, почуття радості й задоволення). Гра як метод розвитку, виховання і навчання організовує, розвиває дітей, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість.

Давно помічено, людина, яка в дитинстві достатньою мірою не залучалась до гри, в дорослому житті виявляє нестачу певних необхідних їй якостей і умінь. Отож, уміння створити ігрову ситуацію, перенести учасників в іншу, частково умовну, площину реальності, затримати плин часу і викликати захоплення – все це є виявом високого професіоналізму організатора ігрової діяльності.

З  допомогою різних видів діяльності реалізуються взаємовідносини дитини з об‘єктивною дійсністю, тому від змісту і характеру діяльності й залежить надбання дитиною конкретних властивостей, її психологічний розвиток, зазначила Тетяна Миколаївна.

Тетяна Григораш  ознайомила  присутніх з інноваційним  методом: «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини».  Адже, ляльки та історії, які вони розповідають, − це інноваційний педагогічний метод, який дає змогу в комфортний і незагрозливий спосіб усувати упередження і дискримінаційну поведінку.

Ляльки допомагають долати ізольованість, підтримують тих, хто потерпає від неї; дають змогу кожній дитині відчути себе частиною колективу. Заняття з ляльками підвищують рівень участі дітей, розвивають навички активного слухання, спонукають вихователів приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв'язок. Ця методика спрямована на розвиток про соціальної поведінки дитини, є ефективною для дітей від 3-9 років.

У практичній частині педагогічної майстерні, педагоги ДНЗ району мали нагоду обмінятися досвідом роботи  –  «Я роблю це так» ...

Збірку інтерактивних ігор та комп’ютерних вправ,  як засіб позитивного впливу на розвиток психічних процесів дошкільників, продемонструвала Ірина Савицька, практичний психолог ДНЗ «Казка» смт Стрижавки, яка є автором електронного посібника «Граюсь і розвиваюсь по-сучасному».

Ознайомила з перспективним передовим педагогічним досвідом  педагогів ДНЗ «Веселка» с. Лука-Мелешківська Олена Шевчук, вихователь-методист, «старший вихователь» ДНЗ «Веселка» с. Лука-Мелешківська.

Оксана Ладанюк, вихователь ДНЗ «Веселка» с. Лука –  Мелешківська, презентувала власний проект: «Люби, знай, оберігай свій рідний край!». Присутні мали нагоду бути учасниками гри стратегії:  «Формуємо еколого - народознавчий досвід дошкільнят».

Як саме формує екологічну компетентність дітей дошкільного віку засобами народних природознавчих традицій, показала у відео презентації Світлана Базалицька, вихователь  ДНЗ «Веселка» с. Лука –  Мелешківська. А також, Світлана Володимирівна ознайомила  учасників із застосуванням квест-технологій в освітньо-виховному процесі з дітьми старшого дошкільного віку.

Людмила Бондарєва, вихователь  ДНЗ «Веселка» с. Лука –Мелешківська, є автором довготривалого проекту: «Вода – найцінніший скарб людини - бережіть її!».

Людмила Анатоліївна  є укладачем збірки екологічних казок вигаданих дітьми, разом з батьками. Працюючи над написанням екологічної казочки, кожна родина, ще більше, задумалась над причинами забруднення водойм і заходами їх охорони, навчились дбайливо ставитись до води і економити її. Можливо це, в майбутньому і вирішить глобальну проблему людства.

Адже, перед усім, ніж змінити світ - почни змінювати себе …

«Отже, актуальність даної проблеми викликана потребою психологів, педагогів, батьків у розробці ефективних методів психолого-педагогічного впливу на особистість дитини засобами ігрової діяльності з метою розвитку її інтелектуальних, комунікативних і творчих здібностей», підвела підсумок Світлана Коваль методист КУ «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» ВРР.


Вінницька районна державна адміністрація

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International. Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові зазначення посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Вінницької райдержадміністрації www.vinrda.gov.ua.