Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 затверджено Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно платник податку має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3 до Постанови №117.
Таблиця даних платника податків – це та додаткова інформація, яку подає платник ПДВ з метою убезпечити себе від блокування податкової накладної чи розблокувати таку, якщо її реєстрація уже призупинена.
Дана Таблиця заповнюється та подається тільки в електронному вигляді. Здійснюється це через особистий кабінет платника податку або через програмне забезпечення типу M.E.doc та аналогічного.
У Таблиці відповідно до виду економічної діяльності необхідно обов’язково зазначити коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з Державним класифікатором продукції послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі таким платником постачаються (виготовляються), а також платник може зазначити коди товарів/послуг, які ним придбаваються (отримуються) для їх виготовлення.
Таблиця даних платника податку подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Зазначену Таблицю разом з поясненнями розглядає регіональна комісія ДФС протягом 5 робочих днів з дня її отримання. Дана комісія й приймає рішення щодо врахування Таблиці. Про дане рішення платник податку дізнається протягом операційного дня в електронному кабінеті (п. 33 Порядку блокування). Якщо Таблиця не зараховується, то ДФС має повідомити причину такого рішення .
Автоматичне врахування Таблиці (одразу, а не протягом 5 робочих днів) відбувається для таких платників ПДВ:
- суб'єктів господарювання, що є сільськогосподарськими виробниками, які внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації;
- сільськогосподарських виробників, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування за ст. 209 ПКУ та які: мають у власності або на умовах оренди земельні ділянки загальною площею 200 га і більше станом на 1 січня, що задекларовані до 20 лютого поточного року; здійснюють постачання певних груп товарів УКТ ЗЕД (живі тварини, риба та ракоподібні, молюски та інші безводні безхребетні, молоко та молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед, їстівні продукти тваринного походження, овочі, їстівні коренеплоди та бульби, їстівні плоди та горіхи, шкурки цитрусових або динь, зернові культури, насіння та плоди олійних рослин, інше насіння, плоди та зерно, технічні та лікарські рослини, солома та фураж);
- для платників ПДВ, які дотримуються загального податкового навантаження в розмірі більше 2 % (відношення загальної суми сплачених податків (крім імпортного ПДВ, ЄСВ за останні 12 місяців до загальної суми постачань товарів (послуг) на митній території України, що обкладаються ПДВ за ставками 0, 7, 20 %%) (1), а обсяги постачання товарів, які були зазначені в Таблиці, перевищують 25% загального обсягу (2). Показник податкового навантаження обчислюється на 1-е число кожного місяця і кожного 10-го числа воно стає доступним платнику податку в електронному кабінеті. Крім того, є ще один показник – сума ПДВ, що був зазначений в ПН/РК в поточному місяці має бути не більшим ніж 1.4 рази за максимальну місячну суму ПДВ за останні 12 місяців (3). Якщо дотримуються всі 3 даних показники, то реєстрація відбувається автоматично.
Таблиця може змінювати в органах ДФС свій статус. У випадку отримання ДФС інформації, що уже подана Таблиця містить недостовірні дані, вона анулюється (п. 36 Порядку блокування).
Якщо це та Таблиця, що була врахована автоматично, то наступна Таблиця уже не буде прийматися в автоматичному режимі.
При правильному заповненні платником Таблиці і прийнятті Комісією ДФС в подальшому реєстрація податкових накладних з зазначеними кодами згідно УКТ ЗЕД / ДКПП не зупинятиметься.