Тому, 21 квітня 2017 року, на базі ДНЗ «Журавлик» с. Стадниця, Світланою Коваль, методистом КУ «Вінницького районного методичного центру закладів освіти» ВРР, було організовано інструктивно-методичний семінар для музичних керівників ДНЗ району на тему: «Впровадження основ з хореографічного мистецтва на музичних заняттях у ДНЗ».
Метою заходу є підвищення практичного та фахового рівня музичних керівників району щодо значимості хореографічних занять в системі дошкільної освіти. Розширити знання про розвиток творчих здібностей дошкільників засобами хореографічного мистецтва. Вправляти у вмінні застосування цього досвіду на практиці.
Світлана Дзісь, музичний керівник ДНЗ «Веселка» с. Лука-Мелешківська, яка є керівником методичних об’єднань музичних керівників району, зазначила, що питання «Хореографічні заняття в системі дошкільної освіти», є дуже актуальним.
Світлана Євгенівна звернула увагу на те, що азбука танцю, його виразні засоби вимагають певного рівня фізичної підготовки дітей: у роботі з дошкільнятами необхідно використовувати лише ті рухи і образи, які здатні закласти основи краси, здоров’я, доброти і не зашкодять природному розвитку зростаючого організму. Педагог познайомила присутніх із сучасними методами і прийомами організації танцювальної діяльності дітей.
З теплими словами привітання звернулася до учасників заходу Оксана Мельник, завідувач ДНЗ «Журавлик» с. Стадниця, яка познайомила з діяльністю творчого колективу дитячого закладу, розповіла про використання музично-ритмічних рухів на музичних заняттях, розвагах та святах.
Педагоги Вінницького району активно застосовують інноваційні технології, форми та методи роботи організації навчально-виховного процесу, що сприяють поглибленню в дітей знань, розширенню їхнього світогляду, розвитку здібностей, творчої уяви та мислення.
Так, Марина Шепель, музичний керівник ДНЗ «Журавлик» с. Стадниця, керівник гуртка хореографії, свій виступ присвятила питанню позитивного впливу мистецтва хореографії на виховання особистості дитини дошкільного віку. Хореограф провела майстер-клас, з досвіду роботи, із використання елементів хореографічних рухів у роботі з дошкільниками.
Марина Олександрівна, переконала, що хореографічна робота в системі дошкільної освіти буде ефективною за умов: використання педагогічного потенціалу хореографії з урахуванням її виховних та розвиваючих можливостей; реалізація особистісно-орієнтовного підходу до дітей у процесі танцювальної діяльності; застосування демократичного стилю спілкування педагога з дітьми, що грунтується на принципах взаємодії та співтворчості; мотивація діяльності дітей; застосування сукупності рухів народного, класичного, сучасного та елементарного бального танців; добір системи методів і прийомів залежно від етапів формування хореографічної навички; використання доступного й цікавого танцювального репертуару; застосування різних типів хореографічних занять.
Музичні керівники дошкільних закладів охоче ділилися досвідом роботи щодо організації та проведення в дитячому садку святкових ранків. Учасники семінару ознайомились із обладнанням, наочним матеріалом, які використовують у виховному процесі ДНЗ «Журавлик» с. Стадниця. Виконували й коментували власні постановки дитячих таночків.
А на допомогу музичним керівникам району, Марина Шепель підготувала практичний матеріал та авторську методичну розробку: «Збірка хореографічних постановок до свят у ДНЗ», якими люб’язно поділилася з колегами.
Зібрання не залишило байдужим жодного із присутніх: ще довго музичні керівники обговорювали проведений захід та ділилися враженнями.
Незважаючи на те, що за державними програмами в роботі з дошкільниками заняття хореографією не є обов'язковими, вони набувають значного поширення в практиці сучасної дошкільної освіти і вводяться до навчально-виховного процесу як додаткові. Це зумовлено впровадженням педагогічних новацій у систему естетичного виховання дошкільних закладів, реалізацією мистецьких інтересів дітей у відповідно організованих видах діяльності, задоволенням їх природної рухової потреби та профілактикою відхилень у фізичному розвитку (порушення постави, плоскостопність, ожиріння).
Виконуючи завдання із хореографії, дошкільники задовольняють свою природну потребу в русі: у виразних, ритмічних рухах танцю розкриваються їхні почуття, думки, настрої, виявляється характер.
Педагоги району мали змогу залучитися до прекрасного мистецтва танцю, познайомитися з чудовими рухами, послухати неповторну та чарівну українську музику, пізнати традиції нашого народу, а це для нас дуже важливо, бо ми - УКРАЇНЦІ!
Залишилося лише нагадати, що під час організації та проведення хореографічних занять з дітьми дошкільного віку слід дотримуватися методичних вимог.