Основна місія органів влади - це допомога людям, отже одним із пріоритетних завдань є спрощення доступу громадян до державних послуг.
Під час робочої зустріч в ОДА підписано Меморандуму між обласною державною адміністрацією, Головним управлінням Національної соціальної сервісної служби у Вінницькій області та Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Вінницькій області в напрямку надання безоплатної правової допомоги та адміністративних послуг соціального характеру.
Перший заступник Голови ОДА Наталя Заболотна, яка головувала на засіданні, зауважила, що Вінниччині не звикати бути першовідкривем: « У проекті "Спрощення доступу до правових і соціальних послуг" ми вже вторували стежину на Немирівщині та в Калинівці, а тому далі - тільки шлях уперед до територіальних громад всієї Вінницької області».
Посадовиця підкреслила, що доступ до соціальних послуг соціальної підтримки - одна з важливих ланок допомоги держави, і забезпечується цей доступ через структурні підрозділи органів влади, а також через органи місцевого самоврядування, центри й бюро правової допомоги. Цілком логічно, що в різних куточках області правові потреби громадян різняться, як різниться підхід до вирішення правових питань.
«Дуже важливо, аби здійснювалася тісна співпраця територіальних громад з центрами безоплатної правової допомоги задля комплексного підходу у вирішенні соціальних питань населення громади»,- зауважила Наталя Заболотна.
Згідно статистики, станом на 1 жовтня, в області кількість електронних справ прийнятих органами соціального захисту населення для надання адміністративних послуг соціального характеру становить 95 237, з них: соціальні допомоги - 36 584, пільги - 12 434, субсидії - 46 219. Кількість справ, переданих органам соціального захисту населення у паперовому вигляді - 83 326.
Тож підписаний меморандум про співпрацю спрямований на реалізацію прав осіб на отримання безоплатної правової допомоги під час отримання адміністративних послуг соціального характеру, на всіх рівнях опрацювання звернення громадян, а також здійснення методично-консультативної підтримки органів місцевого в цьому напрямку.
Заохочуючи до співпраці територіальні громади, Наталя Заболотна підкреслила: «Відсьогодні ми пліч-о-пліч працюватимемо для того, аби кожен мешканець області міг зручним способом і без перешкод отримати весь комплекс соціальних послуг від держави, зокрема й правову допомогу. Цей проект - великий крок на зустріч маломобільним групам населення: особам з інвалідністю, літнім громадянам, а також кожному, хто приходить до прозорих офісів і не бажає витрачати додатковий час на вирішення формальностей».
Про деталі та напрями співпраці представникам територіальних громад розповіли директорка Головного управління Національної соціальної сервісної служби у Вінницькій області та директорка Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Вінницькій області Марина Лукіянова.
Наталія Квят, зокрема, відзначила необхідність такого пілотного проекту: «Протягом серпня-вересня поточного року ми відпрацьовували проект в Калинівці і в Немирові. Суть його така: під час того, як адміністратори на місцях у ЦНАП працюють з документами, часто виникають питання у правовій площині. Фахівцям на місцях не вистачає юридичних знань законодавства у соціальній сфері, адже матеріалу дуже багато. Більш як 70 соціальних послуг надаються сьогодні через фронт-офіси у громадах. Разом напрацюємо механізми, коли консультацію громадянину, що звернувся за послугою, надаватиме одночасно і працівник, який приймає документи і фахівець з правової допомоги. Наша мета – співпраця в єдиній системі задля зручності жителів громад».
На основних аспектах співпраці з органами місцевого самоврядування у проекті «Об’єднання правових послуг з адміністративними послугами соціального характеру» зупинилась Марина Лукіянова.
«Цей проект про людей і про тандем спеціалістів, який направлений на спрощення доступу до соціальних послуг. Простими словами, ми допомагаємо спеціалістам сфери соціальних послуг надати, а людині отримати допомогу і підтримку від держави»,- зауважила правниця. – Реалізація проекту сприятиме тому, що ми будемо більш відкритими і зрозумілими для мешканців територіальних громад, які обслуговуємо: людина в одному місці отримає весь спектр соціальних послуг. Це «людиноорієнтований» проект».
Марина Лукіянова також зазначила, що в рамках проекту планується проведення опитування відвідувачів ЦНАП задля визначення правових потреб. Це допоможе зрозуміти актуальні проблеми людей та окремої територіальної громади.
У підсумку, суть проекту щодо реалізації прав громадян на безоплатну правову допомогу під час отримання адмінпослуг соціального характеру в громадах було охарактеризовано гаслом: «Ми допомагаємо вам, ви допомагаєте нам, і разом ми допомагаємо людям!».