Чи має бути освіта однаковою для всіх? Чи необхідно її адаптовувати під потреби кожної суспільної групи, використовуючи різні інструменти?
Із 31 травня по 2 червня у Києві відбувається Всеукраїнський форум «Україна 30. Освіта і наука». За дорученням голови обласної державної адміністрації Сергія Борзова, участь в роботі форуму взяла начальник управління взаємодії з органами місцевого самоврядування Департаменту гуманітарної політики Олена Чорна.
Під час другого дня Форуму учасники обговорили освітні можливості для дорослих, створення безбар’єрного та комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу, зокрема, для людей з особливими потребами, можливості й перспективи впровадження індивідуального навчання з метою формування власної освітньої траєкторії.
В Україні 80% вступників обирають вищу освіту і лише 20% йдуть до закладів профтехосвіти. Натомість, до 70% європейської молоді після випуску зі школи отримує робітничу професію, а вже далі вирішує, чи продовжувати навчання, чи йти працювати. Україні також необхідно орієнтуватися на цей досвід, адже вітчизняний ринок праці гостро потребує фахівців із професійно-технічною освітою.
Як зауважив заступник Міністра освіти і науки Ігор Гарбарук під час Всеукраїнського форуму «Україна 30. Освіта і наука», з 2016 року ситуація зі сферою професійної, професійно-технічної освіти почала змінюватися. Цій сфері приділяється значна увага з боку перших осіб держави. Відтак, можна впевнено заявити, що Президента і Прем'єр-міністра приділяється цій ланці освіти. Указ Президента, новостворена Рада з питань розвитку освіти, інші додаткові заходи – свідчення того, що в суспільстві та державі почало змінюватися відношення до цієї сфери.