Як працюють Центри надання адміністративних послуг?
Міністерство цифрової трансформації України підготувало ряд рекомендацій, які важливо врахувати при плануванні роботи кожного центру надання адміністративних послуг.
Перелік ЦНАПів за посиланням – https://my.gov.ua/info/servicecenters
Центрам надання адміністративних послуг рекомендовано:
- Провести інформаційну кампанію з рекомендацією відкласти візит до ЦНАП, якщо це не терміново;
- Проінформувати про зміни у графіку прийому та обслуговування;
- Повідомити громадян про можливість та способи отримання послуг в електронній формі;
- Розмістити на вході до приміщення інформацію про дистанційний зв’язок та попередній запис на прийом;
Організація роботи ЦНАП:
- У відкритій частині ЦНАП має перебувати не більше людей, ніж робочих місць для обслуговування;
- Поза межами приміщення мають бути зручні місця очікування в черзі на відстані не менше 1 метра один від одного;
- Відстань між відвідувачами та адміністраторами також не має бути менша ніж 1 метр;
- Не допускати громадян з ознаками інфекційних захворювань без масок у приміщення, рекомендувати їм звернутися пізніше або отримати послугу електронно (якщо це можливо);
- Документи потрібно приймати таким чином, щоб громадяни якомога менше перебували у приміщенні – наприклад, через скриньки для кореспонденції;
- Організувати прийом громадян за попереднім записом (за телефоном, через сайт);
- Забезпечити позачергове обслуговування для громадян літнього віку, вагітних жінок та громадян з дітьми;
- Консультувати громадян дистанційно
- Надсилати результати послуг поштою чи кур’єрською доставкою;
Нагадуємо, що Уряд запровадив режим надзвичайної ситуації на всій території України на 30 днів, до 24 квітня 2020 року. Відповідно, всі карантинні обмеження також подовжені до 24 квітня 2020 року. Похід у державні органи, які щоденно обслуговують тисячі громадян, створює зайвий ризик поширення коронавірусної інфекції Covid-19. Тому державні органи та інші надавачі послуг рекомендують отримувати послуги дистанційно.