Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, захищати її свободу і незалежність людина не може бути свідомим громадянином і моральною особистістю. Тож виховувати патріотизм необхідно з дитинства, поєднуючи виховання любові до найближчих людей з формуванням такого самого ставлення і до певних феноменів суспільного буття.
Пріоритетним напрямком освітньої діяльності закладів дошкільної освіти району є патріотичне виховання дітей дошкільного віку.
Кожний дошкільний заклад працює над виконанням завдання формування вищих моральних почуттів, до яких відноситься почуття патріотизму, власної гідності як представників свого народу та гордості за досягнення країни, ставлення до державного устрою, державної символіки, традицій держави. Адже, саме з дошкільного дитинства формується патріотична самосвідомість та громадянська відповідальність особистості дитини.
Так, 23 березня 2018 року, на базі дошкільного навчального закладу «Росинка» с. Ксаверівки (директор Людмила Довжок), відбулася оперативна школа методичної служби району під назвою «Урахування вікових особливостей дітей в організації системи національно-патріотичного виховання», за участю вихователів-дошкільників середніх груп та Світлани Дідик, вчителя логопеда психолого-медико-педагогічної консультації відділу освіти Вінницької РДА.
З вітальним словом до гостей звернувся начальник відділу освіти Якушинецької об’єднаної територіальної громади Андрій Мазурик. Андрій Дмитрович пояснив, що реформа децентралізації дає управлінську свободу і фінансові ресурси для облаштування якісного життя людей, які мешкають в об’єднаній територіальній громаді. Уже не треба чекати зверху, що скажуть, а брати відповідальність на себе і спільно з громадою розв’язувати проблеми. Ці процеси є доволі складні. Але, освіта для самоврядування є одним з основних завдань, бо це – інвестиції у майбутнє. І хоча, у сфері освіти у сільській місцевості є низка проблем, утворення об’єднаних територіальних громад дає можливість модернізувати та зміцнити матеріально-технічну базу закладів освіти які увійшли до її складу.
Координатор проведення заходу Світлана Коваль, методист Комунальної установи «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» Вінницької районної ради, висвітила теоретичні та практичні тенденції організації методичного супроводу впровадження патріотичного виховання дошкільників засобами інтегрованої освітньої діяльності. У теоретичній частині районного практикуму учасники ознайомилися з актуальністю патріотичного виховання. Світлана Анатоліївна наголосила, що на виконання Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, для використання в ЗДО, розроблено і схвалено парціальну програму національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина».
Одним із завдань вітчизняної мовної освіти на сучасному етапі є сформованість мовленнєвих умінь і навичок користування рідною мовою в різних життєвих ситуаціях. Тож, у наступній частині заходу, яку розпочала Світлана Ксенофонтівна, вчитель логопед ПМПК висвітлила питання: «Вплив кінезіологічних вправ на розвиток мовлення дитини дошкільного віку». Вчитель логопед поділилася з присутніми ґрунтовними знаннями дотримання правил мовленнєвої поведінки та мовленнєвого етикету, переконала, що успішне формування мовленнєвої особистості дитини можливе за наявності низки чинників, що впливають на розвиток мовлення дітей, зокрема це: мовна свідомість і самосвідомість, дитяча мовленнєва картина світу, розвивальне мовленнєве середовище, мовленнєва активність особистості.
Корекція мовних дефектів - один з найбільш складних видів медико-психолого-педагогічної допомоги дітям. У дітей, що мають порушення мови та інтелекту окрім спеціально організованих занять, не відбувається істотних змін у стані емоційної сфери, спостерігаються труднощі в регуляції поведінки. Парадоксально поєднуються емоційна скутість і підвищена вразливість. Світлана Ксенофонтівна на практиці довела, що своєчасне оволодіння правильною мовою має важливе значення для формування повноцінної особистості дошкільника: успішного навчання його в школі та подальшої продуктивної діяльності, а також, сприяє вихованню національно-мовної особистості яка вільноволодіє засобами мови в будь-якій комунікативно-мовленнєвій ситуації, акумулює в собі національно-мовні традиції українського народу.
Далі, в практичній частині учасники заходу побували на авторському інтегрованому відео занятті: «Подорож по чудовій країні - Україні», яке провела Оксана Боднар, вихователь дітей середньої групи ДНЗ «Росинка» с. Ксаверівка.
А як підсумок заходу, під супроводом Олени Макогонюк, вихователя старшої групи ДНЗ «Росинка» с. Ксаверівка, було проведено брейн – ринг: «Хай в серці кожної людини – живе любов до України». Інтелектуально-творчі змагання, між двома командами педагогів - дошкільників, викликали неймовірно яскраві емоції та подарували учасникам гарний настрій.
Після чого всім присутнім були надані інформаційні матеріали.
В свою чергу Світлана Анатоліївна ознайомила присутніх із навчально- методичним посібником «Інноваційні методи навчання дітей дошкільного віку» який містить цикл занять «Казка і мова» і має на меті розвиток мовлення дітей старшого дошкільного віку, а також, поступового засвоєння дітьми моральних норм поведінки.
Світлана Коваль подякувала всім учасникам за гарний настрій, пізнавально проведений методичний захід, висловила побажання аби кожна родина, кожна дитина була здоровою, щасливою, зростала в казці та творила її сама. Подякувала працівникам дитячих садочків за патріотичне виховання підростаючого покоління, привиття любові до України та рідного краю, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови, національних цінностей українського народу, свідомого ставлення до себе та оточуючих. Підмітила, той факт що у такі нелегкі для нашої країни часи, дуже приємно, що у мешканців району зростає національна самосвідомість, інтерес та повага до національної культури, історії свого народу, держави, мови.
І насамкінець, не можна забувати про оновлення змісту і форм методичної роботи в межах дошкільної освіти району. Пріоритетом нині є свідоме прагнення до творчого професійного самовираження, а місія методичної служби полягає у тому, щоб створити для цього оптимальні умови.