Слабка матеріальна база і брак висококваліфікованих кадрів, малокомплектні дошкільні заклади, які не забезпечували достатнього рівня освітньо-виховного процесу – стало основною причиною пошуку оптимальних шляхів організації навчання та виховання як у сільській так і у міській місцевості, що привели до створення нового типу навчального закладу – об'єднання (комплексу) «школа – дошкільний заклад».
З часом, досвід засвідчив, що об'єднання дошкільного закладу зі школою дає можливість успішно розв’язати ряд питань соціально-економічного та організаційного-педагогічного значення, бо дає змогу охопити дітей суспільним дошкільним вихованням, забезпечити наступність у підготовці до школи, раціонально використовувати кадри та приміщення. Проте, організація освітньої роботи в таких закладах потребує особливого підходу, і педагоги які працюють в таких групах і мають недостатній соціально-емоційний та пізнавальний досвід, повинні усвідомити специфіку організації освітньо- виховної роботи і творчо підійти до організації життєдіяльності дітей.
В 1995 році засновано, перший в районі, Деснянський навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І ступеня», який складається з двох підрозділів: дошкільного та шкільного, функціонує у ньому 4 групи для дітей дошкільного віку та 4 класи початкової освіти.
Управління трудовим колективом немислиме без особистості керівника, працівники завжди чекають від свого директора високих показників в організації діяльності, вимагають від нього знання своєї ролі, практичних знань та умінь.
Людмила Федорик, директор НВК, розпочала свій шлях вихователем дітей дошкільного віку, приймала участь у Всеукраїнському конкурсі «Вихователь року - 2012», має освіту вчителя початкових класів, здобуває освіту і нині ...
Вихователь – це центральна фігура в навчанні, він організовує та спрямовує діяльність дітей. Адже, навчання – процес двосторонній і містить у собі активну діяльність на заняттях кожної дитини в групі. А педагогічне бачення колективу – формувати і розвивати творчий потенціал.
Час змушує глибоко переосмислити шляхи розвитку педагогічної творчості, яка межує з майстерністю. Тому останнім часом поряд із традиційними формами методичної роботи практикуємо й такі, які поступово залучають педагогів до активної діяльності та ділової гри. Тому що, визначаючи дитину центром педагогічної діяльності, необхідно розширити рамки заняття, подивитися на нього очима вихованця, віддати перевагу спілкуванню та грі, якими він дорожить найбільше.
Педагоги НВК смт Десна є учасниками проекту «Сприяння освіти» в рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та компанією The LEGO Foundation (Королівство Данія).
На базі НВК смт Десна, під координуванням Світлани Коваль, методиста Комунальної установи «Вінницький районний методичний центр закладів освіти» Вінницької районної ради, відбулася оперативна школа методичної служби для музичних керівників та малодосвідчених педагогів-дошкільників району.
З практики і досвіду роботи педагогів НВК які атестуються, у розділі «Педагогічна майстерня», присутні побачили інтегроване заняття з елементами інноваційної діяльності, за методикою «Шість цеглинок» (використання конструктора «LEGO DUPLO»), провела Юлія Берцун, вихователь дітей молодшого дошкільного віку.
Музично театралізоване дійство: «Колобок на новий лад», презентували вихователь дітей старшого дошкільного віку Оксана Карабун та Ірина Шекунова, музичний керівник закладу.
На заході була присутня Світлана Дідик, вчитель-логопед психолого-медико-педагогічної консультації, яка висвітлила питання впливу кінезіологічних вправ на розвиток дитини дошкільного віку. Світлана Ксенофонтієвна акцентувала, якщо вихователі в закладах дошкільної освіти району проводитимуть такі цікаві та сучасні заняття для малят, це сприятиме формуванню комунікативно-мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку, зокрема здатності дитини виражати свої бажання, наміри, а також давати пояснення своїм діям та їх змісту за допомогою мовних і немовних засобів. Адже показником компетентності є здатність дитини будувати своє мовне спілкування з іншими людьми в різних життєвих ситуаціях.
Варто зазначити, що до меседжу «Ми знаємо, як це робити … », змістовно підготувалися керівник «Школи молодого освітянина», Людмила Бондарєва вихователь дітей старшого дошкільного віку та музичний керівник Світлана Дзісь, керівник методичного об'єднання музичних керівників ЗДО району, досвідчені педагоги-наставники ДНЗ «Веселка» с. Лука Мелешківська.
На належному рівні презентували свої надбання молоді спеціалісти району.
Навчання в дошкільних групах НВК так як і у дитячому садку являє собою цілеспрямований процес повідомлень, передання педагогом дітям нових знань та вмінь, виховання правильного ставлення до навколишньої дійсності, формування пізнавальної діяльності дошкільників, розвитку в них вміння вчитися.
Перед методистом який відповідає за дошкільну освіту часто стоїть питання: як зробити, щоб кожен педагог став активним, зацікавленим учасником роботи різних форм професійних об'єднань? Як позбутися від пасивності окремих педагогів? Як перевести їх від репродуктивної діяльності до дослідницької? До формування вміння рефлектувати в процесі пізнання нового та освоєння знайомого матеріалу? Досвід роботи не тільки дає відповіді на всі ці питання, а й переконує в тому, що використання інтерактивних заходів в організації методичної роботи з вихователями доцільно. А саме: інтерактивні технології дозволяють стимулювати процеси набуття професійної компетентності вихователів, змінюють професійно-особистісну позицію педагога, санкціонують стабільне професійне зростання особистості, забезпечують адекватне у розвитку регіональної освіти підвищення якості діяльності педагогів. Окрім результативності ці заходи характеризовано гнучкістю та ефективністю поєднання з традиційними формами та методами навчання.
Створення нового технологічного забезпечення методичної роботи з метою її оптимізації, дозволяє вивчити можливість інших пропозицій. Перспективним є впровадження в організацію методичної роботи з вихователями диференційованого підходу для стимулювання педагогів до неперервного особистісно-професійного розвитку підвищити професійну компетентність педагогів під час ознайомлення з різноплановими інноваційними технологіями, впроваджувати їх у роботу з дітьми.
Сучасній освітній системі притаманна інтеграція, що традиційно розуміють як об'єднання та взаємопроникнення елементів одного об’єкта в структуру іншого, у результаті чого з'являється принципово новий об’єкт зі своїми властивими саме йому, особливостями організації.
Інтегровані заняття спрямовані на збагачення життєвого досвіду дошкільника, спрямовані на формування практичної компетенції дітей, сприяють їхньому пізнавальному розвитку, а також дають змогу кожному дошкільнику вибрати справу до душі, приймати самостійні рішення.
В Базовому компоненті підкреслено самоцінність дошкільного дитинства, визначено його основну роль у становленні особистості та відмінність від шкільного віку. Дошкільний заклад названо інститутом соціалізації, а не школою для малят. Його основне призначення – навчити дитину основ науки життя, а не подавати знання з окремих предметів.